زائران اربعین حسینی با گذرنامه و بیمه به مرز مراجعه کنند


زائران اربعین حسینی با  گذرنامه و بیمه به مرز مراجعه کنند

یازع گفت: بسیاری از مردم فکر می کنند که نیازی به گذرنامه ندارند اما تاکید ما بر همراه داشتن گذرنامه و برگه بیمه از سوی زائران است چرا که در غیر این صورت امکان عبور از مرز برایشان غیرممکن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «مکی یازع» امروز (چهارشنبه ۲۷ شهریور) در سومین جلسه ستاد اربعین شهرستان آبادان که در محل موقعیت آبادان در مرز بین المللی شلمچه برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های مختلف و اعضای این ستاد در راستای تسهیل و فراهم سازی امکانت مورد نیاز برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی و خدمات رسانی به آنها اقدامی است که هر ساله به صورت مردمی انجام می شود.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه افزود: به همین منظور از کلیه ادارات می خواهیم که به جای راه اندازی موکب در جهت ایجاد زیرساخت ها به مواکب کمک کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۹۸ موکب آبادان در سامانه عتبات ثبت نام کرده و ۲۴ موکب نیز برای حضور در شلمچه درخواست خود را ارائه دادند، طبق هماهنگی انجام شده هفت موکب از شهرستان آبادان برای استقرار در خاک عراق و خدمات رسانی به زائران ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند.


یازع با بیان اینکه به طور میانگین ۴۰ نفر در هر موکب کار خدمات رسانی و پشتیبانی را به انجام می رسانند تصریح کرد: شهرهای آبادان و خرمشهر پیشانی خدمات رسانی به زائران اربعین هستند و لذا بایستی تمامی تلاش خود را در جهت ارائه بهینه و مطلوب این خدمات به کار ببریم.

وی عنوان کرد: انتظار داریم خیران و ادارات از مردمی که در قالب مواکب برای خدمات رسانی به زائران حسینی آمده اند پشتیبانی و در ایجاد زیرساخت های لازم آنها را یاری کنند.

وی به حذف روادید برای عزیمت به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم فکر می کنند که نیازی هم به گذرنامه ندارند ولی تاکید ما بر همراه داشتن گذرنامه و برگه بیمه از سوی زائران است چرا که در غیر این صورت امکان عبور از مرز و رفتن به عراق برایشان غیر ممکن خواهد بود و از دست هیچ کس کاری برنمی آید.


رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه از استقرار هشت موکب اتباع خارجی در مرز شلمچه خبر داد و بیان کرد: طبق هماهنگی انجام شده امسال این مواکب اتباع خارجی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه مستقر می شوند.


وی از عبور بیش از ۳۰۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه در سال گذشته برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد و یادآوری کرد: عشق به امام حسین (ع) حد و مرز نمی شناسد و امسال نیز باید قوی تر از سال گذشته در جهت خدمات رسانی به زائران آقا ابا عبدالله الحسین (ع) وارد عرصه شویم.


یازع از اداره صمت خواست در زمینه تهیه گوشت دولتی و واگذاری به مواکب کمک کنند و اذعان داشت: برای تامین آب، یخ، نان و گاز موکب ها برنامه ریزی لازم انجام شده ولی برای خدمت رسانی بهتر به زائران نیازمند کمک خیران برای تامین گوشت و مرغ هستیم.


یازع مراسم اربعین حسینی و برپایی مواکب اربعین را فرصتی ارزشمندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآوری کرد: باید از این فرصت در راستای آموزش و روشنگری زائران استفاده کنیم؛ همچنین موکب داران در تامین امنیت، رعایت مسائل بهداشتی و بیمه مواکب خود اقدامات و همکاری های لازم را انجام دهند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی