ایران و آ. سه. آن ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری دارند


ایران و آ. سه. آن ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری دارند

تهران- ایرنا- سفیران کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا به مناسبت روز آ. سه. آن در بیانیه‌ای تاکید کردند: ظرفیت‌های گسترده‌ای درخصوص همکاری‌های علمی و تکنولوژی میان ایران و آ. س.آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه نشست سفرای کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا به مناسبت روز آ. سه. آن آمده است: آ. سه. آن روابط خوبی را با کشورهای مختلف و شرکا در سرتاسر جهان برقرار می کند. درخصوص همکاری‌های بین ایران و «آ. س.آن» ظرفیت‌های گسترده‌ای جهت ارتقای روابط در حوزه روابط تجاری علمی، تکنولوژی و فرهنگی وجود دارد.

این بیانیه می‌افزاید: دسترسی ایران به پیمان مودت و همکاری در آگوست ۲۰۱۸، این انگیزه را به اعضای آ. سه. آن و نیز ایران جهت ارتقای صلح همیشگی، مودت همیشگی و همکاری بین مردم که به تقویت همبستگی و روابط نزدیک‌تر کمک می کند، می‌دهد.

در بیانیه آ. سه. آن تصریح شده است:‌ جهت رسیدن به این هدف کمیته آ. سه. آن در تهران شامل سفیران برونئه‌ای، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام آمادگی همکاری با وزارت امور خارجه و نیز جامعه بین الملل در ایران جهت ارتقای روابط خارجی آ. سه. آن با کشورهای دوست در منطقه و نیز سازمان‌های بین‌المللی دارد.

این بیانیه تاکید می‌کند: «اکتاوینو علیمودین» سفیر اندونزی و رئیس کمیته آ. سه. آن در تهران نیز عنوان کرد که با وجود تلاش‌های مشترک اطمینان دارم که آ. سه. آن آینده‌ای روشن در جهت تقویت وحدت، همبستگی و همکاری در هر زمینه‌ای را جهت کمک به برقراری صلح، ثبات، امنیت، همکاری و توسعه در منطقه و جهان خواهد داشت.

در بیانیه آ. سه. آن آمده است: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در اظهارات خود در نشست روسای آ. سه. آن در دن‌پاساری اندونزی در اکتبر ۲۰۱۸، به این موضوع تاکید کرد که آ. سه. آن پیشرفت چشمگیری را در طی نیم قرن گذشته جهت تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی جهانی داشته است.

این بیانیه می‌افزاید: آ. سه. آن با سه محور اصلی امنیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به همراه ارتقای ثبات منطقه‌ای نیازها جهت تسریع توسعه این سه محور تاکید می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت