30 درصد ماموریت های اورژانس شیروان، تصادفات است


30 درصد ماموریت های اورژانس شیروان، تصادفات است

بجنورد- ایرنا- مسئول اورژانس شیروان گفت: هم اینک 30 درصد ماموریت های اورژانس 115 این شهرستان خراسان شمالی مربوط به تصادفات است.

میثم سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و بیان اینکه ۷۰ درصد ماموریت های اورژانس مربوط به بیماریهای داخلی نظیر قلب، دستگاه گوارش و حوادث سقوط از پله است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ‌۲ هزار و ۱۸۴ ماموریت، توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: از مجموع کل ماموریت های انجام شده، یکهزار و ۱۲۲ مورد مربوط به ماموریت های شهری و روستایی و ۸۴۲ مورد نیز مربوط به حوادث جاده ای بوده است.

وی میانگین کل ماموریت های حوادث توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان را روزانه ۱۸ فقره دانست و گفت: میانگین حضور سر صحنه ماموریت های داخل شهر، ۳ یا ۳و نیم دقیقه و مامویت های جاده ای، ۸ یا ۱۰ دقیقه است.

سعیدی با بیان اینکه بیشترین ماموریت های داخلی مربوط کمک به افراد مسن است افزود: بیشترین تماس های صورت گرفته با اورژانس ۱۱۵ این شهرستان، حوادث داخلی است که روزانه ۱۰۰ تا ۱۸۰ تماس تلفنی با اورژانس شیروان صورت می گیرد.

مسئول اورژانس شیروان با اشاره به اینکه با توجه به دو بانده شدن جاده و کاهش تعداد تصادفات شهرستان در مقایسه با سال های گذشته گفت: بیشترین ماموریت های این شهرستان توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵، بین پیک زمانی ۵ عصر تا ۱۱ شب است.

سعیدی افزود: امسال ۶۳۰ فقره تصادف در شیروان رخ داده که ماموران اورژانس ۸۶۰ مصدوم را به بیمارستان انتقال دادند و از مجموع کل تصادفات ۳۰۹ مورد مربوط به تصادفات جاده ای و روستایی و ۳۲۱ مورد مربوط به تصادفات شهری بوده است.

این شهرستان دارای ۵ پایگاه اورژانس( ۲ شهری و ۳ جاده ای) رضا آباد غربی، لوجلی و ینگه قلعه است که ۲۷ نفر پرسنل عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مصدومان و بیماران اورژانسی هستند.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی