آگاهی‌بخشی اولین قدم آمران به معروف و ناهیان از منکر است


آگاهی‌بخشی اولین قدم آمران به معروف و ناهیان از منکر است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اولین قدم آمران به معروف و ناهیان از منکر آگاهی‌بخشی و بیداری مردم است و از این حالت بی توجهی که ابزار دشمنان است باید جوانان خود را تفهیم و آگاه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: بیداری در جامعه مقدمه امر به معروف و نهی از منکر و بهترین راهکار مقابله با توطئه‌ها و ابزار دشمنان است.

وی بیان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر بهترین و بزرگترین مسئولیت فرایض دینی را بر دوش دارند و بیداری و آگاهی‌بخشی مهمترین رسالت آنان است.

وی اظهار داشت: جامعه‌ای که حیات دارد و همه کارهای آن عالمانه باشد، همیشه موفق است، همچنین در سیر و سلوک عرفانی نیز اولین قدم بیداری است.

امام جمعه بیرجند گفت: آماده‌سازی جهان برای ظهور حضرت مهدی (عج) ضروری است و شما آمران به معروف و ناهیان از منکر پل ارتباطی از کربلا تا ظهور هستید.

وی عنوان کرد: بیداری روح توجه است و انسانی که بیدار است توجه دارد و انسانی که روحش خواب است نسبت به مسائل بی‌توجه است و این مسائل به فرد بر نمی‌گردد بلکه جامعه هم همین جوری است جامعه‌ زنده تمام آن علم و آگاهی است و جامعه مرده ناآگاه است هرچه دیگران بر آن تحمیل می‌کنند قبول می‌کند و از آن کاری ساخته نیست.

وی با بیان اینکه اینکه می‌بینید به جنگ شما می‌آیند به این دلیل است که شما جامعه زنده هستید، اظهار داشت: جامعه سالم هدف، نقشه راه، مکتب و رهبر دارد و در مسائل دچار تردید نمی‌شود و انسان و جامعه‌ای که روحش سالم است تردید ندارد چرا که تردید برای روح مرض است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: دشمن علیه ما توطئه طراحی می‌کند و می‌گوید که تمام گزینه‌ها روی میز است یعنی آنچه از دستش ساخته است عمل می‌کند با جنگ نظامی، فرهنگی و از انواع و اقسام مسائل دیگر علیه ما توطئه می‌کند.

وی گفت: شیپور جنگ که بلند می‌شود، همه بیدار می‌شوند اما طرح‌های دیگر هم هستند و آن خواب کردن جامعه است که بدتر از یورش نظامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به خاورمیانه و کشورهای اسلامی باز شده و طرح‌ها و غارت‌های مختلفی داشته‌اند که یکی از مهمترین طرح‌های آنان خواب کردن جامعه ما بوده و الان هم هست، برای ماهواره من خودش بیدار می‌نشست و به من خفتن آموخت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای خواب شدن جامعه اسلامی اقدامات مختلفی انجام دادند و فرهنگ، ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر را از بین بردند، اضافه کرد: استعمارگران برنامه‌هایشان را با دقت در جوامع اسلامی طراحی و اجرا می‌کردند، به طور مثال تریاک را تولید و مجانی به دست مردم می‌دانند و تفاله آن را گران قیمت می خریدند که این اقدامات در راستای خواب جامعه بود.

وی ادامه داد: وقتی با اقدامات دشمنان جامعه ما خوابید اقدام به غارتگری کردند، پادشاه تعیین کردند و به اهداف خود رسیدند و با اقدامات خود فرهنگ، ارزش‌های دینی و ناموس ما را از بین بردند و برای ما مراکز شراب خوری ساختند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران این آلودگی‌هایی که آنان ایجاد کردند به تدریج با تلاش و همت مردم انقلابی در جامعه از بین رفت، همین الان هم دشمنان از افراد ناآگاه و خواب آلود برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی با طرح این سوال که اینکه می‌بینید علیه ما تحریم دارو و اقلام ضروری راه اندازی می‌کنند اما واردات مواد مخدر، مواد مشروباتی، سگ و انواع‌ها مدهای لباس را تحریم نمی‌کنند مشخص است که از خواب ما استفاده می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمنان از هر آنچه ما را به جهل، نادانی، خواب، خمار و بی تفاوتی بکشد استفاده می کنند، افزود: اکثر جامعه ما بیدار و زنده هستند و دفاع می‌کند اما شما باید با دشمن بیرونی و انواع ترفنده‌های آن هم بجنگید و با افراد نادان داخلی هم کنار بیاید این کار سختی است اما اجراتان پیش خداست.

وی گفت: دشمن بیرونی که هر کاری انجام می‌دهد آدم هیچ گاه گلایه ندارد اما طراحی لباس‌های آنچنانی ضد فرهنگی، مواد سرگمی از جمله موسیقی، مواد الکی و مخدر و انواع اقسام مسائل ضد عفت که توسط خودی‌ها انجام می‌شود، جای نگرانی است.

وی بیان کرد: اگر در جامعه خودمان افراد معتاد، منحرف و قاچاق فروش نداشتیم، پیروزی‌ قطعی ما ثبت شده بود چرا که شکست‌های ما در داخل رقم می‌خورد نه در خارج.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اقدامات شما کار سختی است اما در این مقطع زمانی اجر زیادی پیش خداوند متعال دارند، افزود: براساس روایت کسانی پیش از ظهور از حضرت مهدی(عج) با این سختی‌ها با فساد، ظلم و گمراهی‌ها مبارزه کنند اجرشان از اجر افرادی که بعد ظهور انسان‌های مومنی خواهند بود، بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه باید مطابق سلاح دشمن باشد اضافه کرد: همواره باید دشمن شناسایی شود متناسب با نوع سلاح دشمن برخورد کرد به طور مثال در جنگ نرم وقتی سلاح دشمن را تشخیص می‌دهیم که به دنبال خواب جامعه است مطابق با آن باید اولین کار شما بیداری باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: افراد بسیاری هستند که به ظاهر منحرف هستند، این افراد به دلیل غفلت و خواب گرفتار دام‌های دشمن شدند که باید جبهه ایمانی افراد از داخل خانه، مدرسه و جامعه تقویت و بیدار شود.

وی افزود: روی مواردی که دشمن به وسیله عوامل نفوذی و تحت امر خود دارد ترویج می کند، بیداری حاصل شود، بدحجابی و مواد الکی اثرات سویی روی جامعه می‌گذارد که باید خانواده‌ها فرزندان خود را نسبت به این مسائل آگاه کنند.

وی ادامه داد: این موسقی‌های غنا و حرام که توسط دشمن ترویج می‌شود، غیرت را از جامعه می‌گیرد و جامعه را به تباهی می‌کشد.

۷۵۵۶* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی