ترامپ: ترجیح می دهم با روحانی ملاقات نکنم


ترامپ: ترجیح می دهم با روحانی ملاقات نکنم

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از عدم تمایل خود برای ملاقات با رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که ترجیح می دهد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ملاقات نکند.

ترامپ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: "من چیزی را رد نمی کنم ، اما ترجیح می دهم با او ملاقات نکنم."

پیش از این بلومبرگ با استناد به منابع خود گزارش داده بود که کاخ سفید آماده‌سازی برای مذاکرات احتمالی میان ترامپ و روحانی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر در نیویورک آغاز کرده است.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریکا ، مایک پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی‌ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار