٢٥٠ اثر به نخستین جشنواره شعر آیینی استان سمنان رسید


٢٥٠ اثر به نخستین جشنواره شعر آیینی استان سمنان رسید

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ٢٥٠ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی شعر آیینی در شهرستان گرمسار ارسال شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز چهارشنبه در نشستی با عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیان کرد: این آثار توسط ٨٨ تن از شاعران استان به این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره استانی شعر آیینی به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار می‌شود، اظهار داشت: آیین اختتامیه این جشنواره هشتم مهر در گرمسار پیش بینی شده است و برترین‌های این جشنواره معرفی و تقدیر می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه هنر شعر و شاعری در استان یک ظرفیت ارزشمند است، تصریح کرد: احیا و رونق این هنر در نقاط مختلف استان و شناسایی استعدادهای جدید شعری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

فضیلت با تاکید بر اینکه جشنواره شعر آیینی فرصت مناسبی برای کمک به هنر شعر در استان و رونق آن است، افزود: انتقال تجربه و آموزش دو مقوله‌ای است که در برگزاری این نوع جشنواره‌ها نباید از آن غفلت کرد.

وی با بیان اینکه هنر شعر اندکی از ضرورت‌های اجتماعی فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: شعری در جامعه جا باز می‌کند که به نیازهای آن جامعه پاسخ دهد و مسایل و نیازهای مخاطبان را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه آثار شاعران در جامعه باید امید آفرین باشد، افزود: هنرمندان خلاق هستند و از آنان انتظار نمی‌رود که منفعلانه به شرایط و مسایل نگاه کنند.

برگزاری جشنواره در ۲ بخش کلی و ویژه

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار نیز در این نشست گفت: این جشنواره در دو بخش کلی و ویژه و با موضوع های توحید، قرآن، سیره ائمه اطهار و معصومین (ع)، مناقب و مراثی حضرات معصومین (ع)، نماز و نیایش، فرهنگ ایثار و شهادت شامل مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای صدر اسلام، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

نعمت الله قنبری نیکدل افزود: در بخش ویژه نیز موضوع‌هایی شامل انتظار و مهدویت و موضوع‌های مرتبط مانند انتظار فرج و تاثیر آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ولایت و محبت امام زمان (عج)، نشانه های منتظران حقیقی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار، راز و نیاز با امام زمان (عج) اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر انتظار در اولین جشنواره شعر آیینی استان سمنان پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار، دبیر و نایب رییس انجمن قلم شهرستان گرمسار نیز در این نشست مطالب و گزارش هایی در خصوص برگزاری اولین جشنواره شعر آئینی در گرمسار ارائه کردند.

در این نشست برنامه ها و اقدامات انجام شده در خصوص این جشنواره مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نخستین جشنواره شعر آیینی استان سمنان در مرداد ماه امسال به میزبانی شهرستان گرمسار فراخوان داد و مهلت ارسال آثار چهاردهم شهریور ۹۸ بود.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !