6 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس خراسان جنوبی افزوده شد


6 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس خراسان جنوبی افزوده شد

بیرجند - ایرنا - مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: 6 دستگاه آمبولانس دارای مجهزترین امکانات و تجهیزات به ناوگان اورژانس استان افزوده شد که برای هر دستگاه یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

سید محمدرضا حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت «۲۶ شهریور روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی» افزود: در حال حاضر۱۲۸ دستگاه آمبولانس، ۲ فروند هلی‌کوپتر، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه موتور آمبولانس در استان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ پایگاه امدادی و ۲ پایگاه هوایی در استان اظهار داشت: همچنین ۴۵۰ نفر نیروی انسانی در ۷۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری استان مشغول به کار هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه دسترسی به خدمات درمانی باید راحت باشد عنوان کرد: در استان به ازای هر یکهزار نفر سالانه ۱۱۰ ماموریت اورژانس انجام می‌شود در حالیکه میانگین کشوری ۵۰ ماموریت است.

وی ادامه داد: همچنین استاندارد راه اندازی پایگاه در کشور به ازای هر ۴۰ هزار نفر یک پایگاه و در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۱ هزار نفر است که این موضوع به دلیل پراکندگی و گسترده بودن استان در اولویت قرار گرفته است.

حسینی در ادامه به پروژه‌های در دست اجرای اورژانس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرکز خدمات تله مدیسن( تامین سلامت از راه دور) برای بیماران قلبی در حال اجرا است و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به راه اندازی ۱۰ دستگاه تله کاردیوگرام در اورژانس ۱۱۵ شهرستان بیرجند اشاره کرد و افزود: این دستگاه‌ها برای تسریع در تشخیص سکته قلبی بیماران و اقدامات درمانی به موقع استفاده می‌شود بطوریکه به محض حضور بر سر بالین بیمار، اطلاعات از طریق این دستگاه و از راه دور به مرکز تله مدیسین یا پزشکی ارسال می‌شود تا به صورت آنلاین در همان ساعات اولیه سکته، بیماری از سوی پزشک تشخیص داده و بیمار بطور مستقیم برای انجام عمل آنژیوپلاستی به بیمارستان منتقل شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: پیاده‌سازی EOC مجازی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تشکیل ویدئوکنفرانس بر بستر شبکه‌ داخلی دانشگاه و روی تلفن همراه و راه اندازی اتوماسیون عملیاتی اورژانس با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌ها است.

وی یادآور شد: ایجاد سیستم ثبت و انتقال الکترونیک اطلاعات و مکالمات اورژانس و کاهش زمان ماموریت‌های محوله و نظارت آنلاین و لحظه‌ای بر فرایند ارایه خدمات نیز در دستور کار اورژانس استان قرار دارد.

حسینی به راه‌اندازی ۶ سایت تکرار کننده در اورژانس استان اشاره کرد و گفت: همچنین مجوز پنج سایت دیگر در استان در حال اخذ است که با تایید محوز، ۱۰۰ درصد استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توزیع مرتب آمبولانس‌ها به دنبال بهبود و توسعه وضعیت موجود هستیم اما به دلیل بالابودن هزینه‌ها تلاش می‌کنیم آمبولانس‌هایی که قابل نوسازی و تعمیر هستند را از مدار فعالیت خارج نکنیم.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج دستگاه آمبولانس بازسازی شده و در کنار آمبولانس‌های مناسب به عنوان پشتیبان فعال هستند.

وی عنوان کرد: به دلیل فرهنگ بالای مردم متدین خراسان جنوبی میزان مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در استان بسیار ناچیز است و بیشتر مربوط به دکه‌های تلفن نزدیک مدارس است چون شماره‌های اضطراری دکه‌ها فعال است.

حسینی با بیان اینکه ۱۰ درصد تماس‌های اورژانس مربوط به حوادث تصادفی است یادآور شد: بیشترین تماس‌های گرفته شده با اورژانس به ترتیب مربوط به بیماران داخلی، مسمومیت‌ها و مشکلات گوارشی بوده است.

اورژانس ۱۱۵ خراسان جنوبی موفق به کسب چهار عنوان برتر در جشنواره قرآنی سازمان اورژانس کشور بین تمامی مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور شد که در این نشست از احمدخسروی نفر اول حفظ سه جزء، محمد شبان نفر اول تفسیر نماز، عاطفه نعمتی خلف نفر دوم قرائت قرآن و محمد عظیم محمودی نفر دوم سیری در نهج البلاغه تجلیل و قدردانی شد.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در