آغاز ساخت 62 مدرسه تخریبی سیل در لرستان


آغاز ساخت 62 مدرسه تخریبی سیل در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: نزدیک به 62 مدرسه از این تعداد در حال اجرا هستند، به‌جای مدارس تخریبی که در جریان سیلاب خسارت دیدند و آماده نمی‌شوند، 170 کانکس پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، رضا زینی‌وند در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای پروژه مهر سال تحصیلی ۹۸ و ۹۹ که در آن، استان به پنج قطب تبدیل شده است، اظهار کرد: همچین این امر در شهرستان‌ها و مناطق نیز عملیاتی شده است.


وی با اشاره به اینکه وقوع سیل در فروردین‌ماه شرایط استان را با سال‌های قبل متفاوت کرده‌ است، تصریح کرد: در جریان سیلاب حدود ۱۱۳ مدرسه لرستان تخریب و به ۳۱۰ مدرسه نیز آسیب جدی وارد شد و همچنین تجهیزات ۱۷۹ مدرسه استان در جریان سیلاب از بین رفت.

زینی‌وند ادامه داد: در این راستا آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و ... در ایام تابستان کار بسیار پُرحجم و سختی را پیش‌رو داشت که با اعتبارات بسیار خوبی که نوسازی مدارس، خیران، استانداری و ... اختصاص دادند ۳۱۰ مدرسه تعمیراتی استان به‌طور کامل تا ۲۵ شهریورماه تعمیر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: همچنین حدود ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس استان از محل اعتبارات نوسازی و حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری خریداری شده است و علاوه‌براین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی مدارس استان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت ۱۱۳ مدرسه تخریبی استان در جریان وقوع استان، آغاز شده است، اظهار کرد: در این زمینه خیرین حدود ۹۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند و ۳۴ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی در این رابطه به استان کمک شده است و همچنین استانداری نیز ۵۷ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه تمام آموزشی استان اختصاص داده است.

زینی‌وند با تأکید بر اینکه با این اعتبارات کار ساخت ۱۱۳ مدرسه تخریبی در جریان سیلاب شروع شده است، افزود: نزدیک به ۶۲ مدرسه از این تعداد در حال اجرا هستند و بقیه نیز در دستور کار هستند و به جای مدارس تخریبی که در جریان سیلاب خسارت دیدند و برای اول مهرماه آماده نمی‌شوند، ۱۷۰ کانکس پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از سوی استانداری برای تعمیر مدارس استان اختصاص پیدا کرده که با استفاده از آن ۱۵۷ مدرسه که تعمیرات جزئی نیاز داشت، تعمیر شد. همچنین در قالب اجرای پروژه مهر نیز ایجاد فضای فیزیکی، خرید تجهیزات، تأمین کتب مدارس، سرویس مدارس، پوشاک مدارس، تدوین برنامه سالانه مبتنی بر سند تحول، ساماندهی نیروی انسانی و ... انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به گل و لای باقی‌مانده و حجم خاکی که در مناطق سیل‌زده وجود دارد، قطعاً تردد دانش‌آموزان با مشکل مواجه خواهد شد، گفت: در این راستا از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انتظار داریم که در بحث هموارسازی مسیرهای منتهی به مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه از دستگاه‌های خدمات‌رسان استان انتظار داریم که همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای ابتدای مهرماه داشته باشند، عنوان کرد: همچنین نیروی انتظامی استان در بحث تردد دانش‌آموزان و روان‌سازی ترافیک در ابتدای مهرماه همکاری لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم توزیع نوشت‌افزار و پوشاک بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت از سوی دستگاه‌های حمایتی تأکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی