برداشت بیش از 1300 تن ذرت علوفه‌ای در چالدران


برداشت بیش از 1300 تن ذرت علوفه‌ای در چالدران

ارومیه - ایرنا - رئیس اداره جهاد کشاورزی چالدران گفت: امسال برای نخستین بار در این شهرستان، ذرت علوفه‌ای کاشته و برداشت آن آغاز شده‌است.

حسن جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای نخستین بار در شهرستان چالدران با توزیع بذر رایگان از سوی جهاد کشاورزی ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه ای رفت که پیش بینی می شود از هر هکتار به طور متوسط ۶۰ تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

وی اظهار داشت: در مجموع با این میزان برداشت یک هزار و ۳۲۰ تن ذرت علوفه ای در این شهرستان برداشت می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده سطح زیر کشت این محصول به بیش از ۵۰ هکتار افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ذرت علوفه‌ای مانند ذرت دانه‌ای در اوایل بهار کشت می‌شود و در فصل تابستان پس از چند نوبت آبیاری و رسیدن به رشد کافی، قابلیت برداشت دارد.

رئیس جهاد کشاورزی چالدران بیان کرد: با توجه به برخورداری شهرستان چالدران از دامداری های سبک و سنگین کشت این محصول می تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده های دامی و لبنی داشته باشد.

جلالی افزود: کاهش هزینه های تامین علوفه دامداران، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در شهرستان و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از مزایای کشت ذرت علوفه ای است.

ذرت یکی از محصولات کشاورزی پرمصرف در ایران است. گرچه کشت ذرت در کشور در بخش‌های مختلفی دنبال می‌شود اما این میزان کشت جوابگوی نیاز داخلی نیست و به ناچار باید بخشی از نیاز داخلی از طریق واردات تامین شود. در این زمینه طی سال‌های اخیر با تشدید بحران آب، سطح زیر کشت ذرت هم به عنوان محصولی با نیاز آبی بالا کاهش یافته که این روند، تشدید واردات را رقم زده است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403