نماینده مجلس: نگذاریم افرادی پشت برخی مناسبات، رویین‌تن شوند


نماینده مجلس: نگذاریم افرادی پشت برخی مناسبات، رویین‌تن شوند

تهران- ایرنا- دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: راه مبارزه با فساد این است که اجازه ندهیم کسانی پشت برخی از مناسبات مصونیت داشته باشند و رویین‌تن شوند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی وکیلی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان تهران افزود: راه مبارزه با فساد این است که اجازه ندهیم رانت با امضای طلایی درست یا با دسترسی‌های متفاوت و طبقه‌بندی ایجاد شود و مردم لواسان دستشان از حقوق به حقه خودشان کوتاه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هر تریبونی که دعوت به قانون‌شکنی و قانون‌گریزی کند تریبون جمهوری اسلامی نیست گفت: ائمه محترم جمعه و جماعت صحبت‌های مرا خواهند شنید، از این تریبون‌ها اجازه‌ای جز رعایت قانون و تمکین به قانون جمهوری اسلامی داده نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود:‌ این بزرگترین جواب جمهوری اسلامی است؛ راه مبارزه با فساد مبارزه با فاسد نیست بلکه تمکین به لوازم مبارزه با فساد است؛ چون نمی‌توانیم تمکین کنیم به این لوازم، جای فساد و فاسد را عوض می‌کنیم و این بزرگترین خیانت به جمهوری اسلامی است.

وکیلی اظهارداشت: «ما در جمهوری اسلامی عادت داریم که فرصت ها را با بدسلیقگی به تهدید و بحران تبدیل می‌کنیم.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در لواسانات حتما ظرفیت متفاوت و متمایزی داشته ایم که به یک ظرفیت برای جذب سرمایه داران بخشی از کشور تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه باید به آنان در چارچوب قوانین و مقررات مجوز داده شود طبیعی است، اینکه شوراها، شهرداران و دولت نباید نسبت به حقوق مردم ذره ای کوتاه بیایند طبیعی است و اینکه باید با دانه درشت‌ها و تعرض‌های دانه‌درشت‌ها با جدیت برخورد کرد نیز طبیعی است اما اینکه اهالی و صاحبان این منطقه را محروم کنیم اما یقه‌سفیدها در آن جولان دهند، نشانه بزرگترین تبعیض است.

وکیلی ادامه داد: اینکه ما شو راه بیندازیم به نام مبارزه با فساد و آنجا را به یک منطقه ناامن تبدیل کنیم و زمینه یک انحرافی را در فضای افکار عمومی ایران ایجاد کنیم نیز بزرگترین خیانتی است که به کشور و منطقه لواسانات می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی متعرض حقوق مردم در این منطقه شده است چه در کوه‌خواری، دشت‌خواری یا در تعرض به رودخانه قطعا در این زمینه نباید با وی مدارا کرد.

وی تصریح کرد: اینکه منطقه را ناامن، اعتبار منطقه را خدشه دار کنیم و ضریب ریسک سرمایه‌گذاری در این منطقه را بالا ببریم، هیچ خدمتی به مردم نیست.

وکیلی تاکید کرد: اینکه فراخوان بدهیم به نام مبارزه با فساد و گروه‌ها از گوشه و کنار کشور به نام عدالت‌خواهی بیایند و فکر کنند که حقوقشان در اینجا مورد تعرض قرار گرفته و از در و دیوار خانه مردم بالا بروند، این آنارشیست، جریانی ضد انقلابی است و گویا در کشور یک انقلاب دیگر رخ داده است.

این نماینده مجلس گفت: خدمت آقایان رئیسی و لاریجانی عرض کردم این کاری که در لواسان انجام می شود، نشان این است که دولت و نظام مستقری، قوه قضاییه و پلیسی وجود ندارد و عده‌ای آدم با حس انقلابی‌گری می خواهند کار قاضی، شهردار، فرماندار یا استانداری را بکنند.

وی اضافه کرد: اما این کار درست نیست که می‌کنیم در همین شهرک باستی که من نه تا به حال به این شهرک رفته‌ام و نه آنجا یک سانتیمتر منافع دارم، این بلایی که در این منطقه ایجاد می‌شود نماد و نشان یک انحراف در جریان مبارزه با فساد است.

وکیلی اعلام کرد: دهها نفر (ساکنان باستی هیلیز) آمده‌اند که هر کدام ده‌ها هزار نفر را مشغول به کار کرده‌اند اکنون جمع می‌کنند که به هر شکلی از ایران بروند، این درست است؟

این نماینده مجلس گفت: اگر فکر می‌کنیم که کسی متعرض شده است آنجا حقوق دولت را نداده، باید با متخلف برخورد کرد، اما اینکه منطقه را ناامن کنیم فکر می‌کنیم داریم خدمت می‌کنیم؟ اعتبار منطقه را زیرسوال ببریم و منطقه را در نظر مردم ناامن کنیم، فکر می کنیم خدمت است؟

به گزارش ایرنا مصطفی کواکبیان یکی دیگر از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات شهرستان شمیرانات همین راه های دسترسی است که مردم اصلاح آنها را بارها مطالبه کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات مردم این شهرستان نیز ساماندهی کوه‌خواری و ویلاسازی‌هاست، هرچند که گزارش های شهرداری و شورای شهر نشان می‌دهد همه مسائل قانونی است.

کواکبیان تاکید کرد: در خصوص حرایم اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی وجود دارد که باید اجرا شود، اگر نیست باید برای تصویب قانون به مجلس شورای اسلامی یا خود شورای عالی امنیت ملی منتقل شود.

در این نشست که با هدف بررسی واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی و مشکلات شمیرانات برگزار شده بود، «سیاوش شهریور» فراماندار این شهرستان نیز گفت: شمیرانات

از مشکلات بسیاری از جمله نداشتن آرامستان، ورزشگاه ورزشی، کندی روند اجرای فاضلاب شهر شمشک و لزوم بازنگری در طرح های هادی روستایی مواجه است.

وی افزود: نبود استقلال کاری نیروی انتظامی و دادگستری در شهرستان شمیرانات از دیگر مشکلات است.

تهرام/۳۰۰۱/ ۱۰۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها