وقتی دانشجویی به نام اصغر فرهادی، داوران را حیرت‌زده کرد


وقتی دانشجویی به نام اصغر فرهادی، داوران را حیرت‌زده کرد

تاجبخش فنائیان، استاد دانشکده هنرهای زیبا معتقد است اصغر فرهادی از سال 73 با اجرای نمایش «ماشین‌نشین‌ها» در جشنواره تئاتر دانشجویی، استعداد خود را به همگان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر فرهادی، تنها کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار، یکی از چهره‌های سینمای امروز جهان به شمار می‌آید. اما نخستین موفقیت این سینماگر به ۲۵ سال پیش و به صحنه تئاتر باز می‌گردد که در سال ۷۳ نمایش «ماشین‌نشین‌ها» را به همراه پریسا بخت آور (همسرش) در جشنواره تئاتر دانشجویی روی صحنه برد. او با نشان دادن استعداد و توانایی خود در این جشنواره، داوران این رویداد هنری را حیرت زده کرد.

تاجبخش فنائیان، استاد تئاتر دانشکده هنرهای زیبا که از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۹۸ به تدریس بازیگری، کارگردانی و دیگر دروس دانشگاهی هنرهای نمایشی مشغول بوده است، درباره شروع فعالیت هنری اصغر فرهادی توضیح داد: «سال ۱۳۷۳، اصغر فرهادی زمانی که دانشجوی ما در هنرهای زیبا بود، اولین کار نمایشی خود را با عنوان «ماشین‌نشین‌ها» در تالار مولوی و در قالب جشنواره دانشجویی روی صحنه برد و استعدادش را به همه نشان داد، آنجا بود که ما یک کارگردان خلاق را شناسایی کردیم؛ کارگردانی که می‌توانست فضای تازه‌ای به وجود آورد و حرف صادقانه‌ای بزند.»

فنائیان تاکید کرد: «اگر در آن دوره جشنواره تئاتر دانشجویی، تالار مولوی وجود نداشت و فرهادی نمایش «ماشین نشین‌ها» را کار نمی‌کرد، او کارگردان سرشناس امروز نمی‌شد. در واقع او به عنوان یک جوان مستعد و خلاق شناخته شد که بعدها امکان ساخت پروژه‌هایی در تلویزیون را پیدا کرد و در نهایت به جایگاه امروز خود رسید.»

مشروح سخنان فنائیان درباره چهره‌های سرشناسی که در دانشکده هنرهای زیبا شاگردش بودند را بخوانید.

۵۷۲۴۳

کد خبر 1300941

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...