دستگاهی که راه رفتن بیمار پس از سکته را بهبود می دهد


دستگاهی که راه رفتن بیمار پس از سکته را بهبود می دهد
محققان دستگاهی شبیه رولر اسکیت ابداع کرده اند که به افرادی که قبلا سکته کرده اند کمک می کند راه رفتن خود را بهبود بخشند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان دانشگاه جنوب فلوریدا دستگاهی به نام iStride ابداع کرده اند که شباهت زیادی به رولر اسکیت دارد و به توانبخشی افرادی که قبلا سکته کرده اند، کمک می کند.

سکته در بعضی افراد به فلج شدن یک سمت بدن فرد منجر می شود و در نتیجه راه رفتن آنها طبیعی نخواهد بود. در این حالت احتمال برهم خوردن تعادل فرد و زمین خوردن او نیز بالا می رود.

اما اختراع جدید به حل این مشکل کمک می کند. این دستگاه با چند بند به کف کفش بیمار وصل می شود. البته این دستگاه زیر پای سالم او قرار می گیرد زیرا فرد بیمار با پای سالم خود قدم های بلندی برمی دارد و در نتیجه توازن او برهم می خورد.

اما هنگام استفاده از این دستگاه، چهار چرخ iStride با هر گام به سمت عقب حرکت می کنند بنابراین از فاصله بین دوپا بیشتر می شود. این روند سبب می شود بیمار به طور خودکار با پای معلول خود گام بلندتری بردارد.

پس از چند جلسه تمرین ناهماهنگی بین گام های آنها از بین می رود و حتی می توانند بدون این دستگاه نیز درست قدم بزنند.

در یک آزمایش کلینیکی ۶ بیمار مبتلا به سکته در سنین ۵۷ تا۷۴ سال سه بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه با این دستگاه تمرین کردند. این آزمایش ۴ هفته طول کشید و پس از آن هر ۶ نفر شاهد بهبود وضعیت راه رفتن و سرعت گام هایشان بودند.

قرار است آزمایشی بزرگتر با حضور۲۱ شرکت کننده انجام شود که در خانه هایشان از این دستگاه استفاده می کنند. نسخه تجاری iStride تا پایان سال به بازار عرضه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا