خطرناک‌ترین ابزار ترور خاموش در دستان سعید راد + فیلم


خطرناک‌ترین ابزار  ترور خاموش  در دستان  سعید راد  + فیلم

نشست بررسی سریال «ترور خاموش» در خبرگزاری تسنیم برگزار شد که سعید راد خطرناک‌ترین ابزار ترور خاموش را به همراه خود آورده بود.

خبرگزاری تسنیم- مجتبی برزگر

ژانر معمایی و پلیسی، یکی از ژانرهایی است که مخاطبین تلویزیون به آن نیاز دارند و هر قدر داستان اینگونه آثار نمایشی با مسائل روز جامعه تنیده باشد، معماهای پیچیده‌ و روابط چند لایه، موثرتر و نافذتر مخاطب را همراه می‌کند. «ترور خاموش» یکی از آثار تلویزیونی است که وارد فازهای امنیتی شده و پرونده خاصِّ رسانه‌ای نشده‌ای را روی آنتن شبکه یک سیما برده است؛ اگرچه 5 قسمت از این سریال گذشته و بایستی تا پایان بمانیم و استقبال مخاطبین را ارزیابی کنیم اما چندین هزار بار در "تلوبیون" مورد استقبال مخاطبین اینترنتی تلویزیون قرار گرفته است.

«ترور خاموش» به کارگردانی احمد معظمی ساخته شده و ابوالفضل صفری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. در 5 قسمت نمایش داده شده نشان می‌دهد «ترور خاموش» چند پله فراتر از سطح دیگر سریال‌های مرتبط با پرونده‌های قاچاق و معضلات اجتماعی و حتی پرونده‌های امنیتی برخورد کرده؛ چرا که سوژه اصلی‌اش «مواد مخدر» است، به ظاهر کلیشه‌ای اما نگاه کلان‌تری را هدف‌گذاری کرده و جنبه بین‌المللی و مافیایی را دنبال می‌کند.

پیش‌تر از این ابوالفضل صفری تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیمگفته بود که این سریال بر اساس پرونده‌های واقعی ساخته شده و سریال از یک منطق باورپذیر و انسجام روایتی برخوردار خواهد بود. گروهی که قبلاً سریال «سارق روح» را روی آنتن سیما بردند و سعی دارند در راستایِ مفهوم امنیتی، حرف‌های مهم اجتماعی هم داشته باشند.

شمایل باورپذیر مأموران امنیتی و پلیسی «ترور خاموش» هم قابل تأمل است؛ جلال فاطمی یکی از مأموران امنیتی است که او را بیشتر در نقش بیگانگان و جاسوس‌ها می‌شناسیم و سعید راد که بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران است و فقط یک بار برای سیما نقش‌آفرینی کرده که به نقش «رضاخان» در سریال «در چشم باد» مسعود جعفری‌جوزانی برمی‌گردد.

راد اینجا در نقش یک مأمور کارکشته‌ ظاهر شده که در حوزه مسائل امنیتی، آموزش می‌دهد و بعضاً در میان دیالوگ‌هایی که به زبان می‌آورد به تأثیر مسائل روانشناختی می‌پردازد.

خطرناک‌ترین ابزار "ترور خاموش" در دستان "سعید راد" + فیلم«ترور خاموش» در قسمت اول، پرونده را با چند داستان باز کرد؛ اولی، معضل استفاده از قرص‌های شب امتحانی و مخصوصاً کنکور که بسیاری از جوانان را درگیر خودش کرده است؛ به موازات آن، پرونده عروسی دختربچه و مرد میانسال به میان آمد. خودکشی دانشجویان با قرصی به نام «جغجغه» یک شوکی بود که حتی مخاطب منتظر این نوع شروعِ غیرمنتظره سریال نبود! در نهایت این داستان‌ها به باند بزرگی وصل می‌شود که سوژه اصلی سریال است و سعید راد به عنوان یکی از مأمورهای امنیتی، ماجرا را پیگیری می‌کند.

باید منتظر بمانیم تا پایان «ترور خاموش» چه سرمنزل‌ها و اهدافی را دنبال خواهد کرد و مخاطب را با چه حلقه‌های مفقوده و پرونده‌های مخوف و امنیتی خاصی مواجه کند؟!

سعید راد در نقش دکتر سعید صفایی، سامیه‌لک (الهه)، ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده) و احمد معظمی(کارگردان) به خبرگزاری تسنیمآمدند و در میزگرد بررسی سریال تلویزیونی «ترور خاموش» حاضر شدند؛ به زودی مشروح این گپ‌وگفت‌ها منتشر می‌شوند.

اما در تیزر «تسنیم» می‌بینید:

-‌ سامیه‌لک: "الهه برای من نقش متفاوتی داشت."

- سعید راد: این دغدغه برای من بود وقتی فیلمنامه «ترور خاموش» را خواندم دیدم (دکتر سعید صفایی) چه نقش خوبی است.

- احمد معظمی: همه شخصیت‌های «ترور خاموش» شناسنامه‌دارند.

- سامیه‌لک: هیچ‌وقت درباره پلان‌یکِ یک ماجرا صحبت نمی‌کنیم.

- سعید راد: این (گوشی تلفن همراه- فضای مجازی) از مواد مخدر خطرناک‌تر و ما را بیشتر ترور می‌کند.

- احمد معظمی: پیامی که در جریان ساخت سریال «ترور خاموش» به دنبال آن هستیم این است «این ستاد مبارزه با مواد مخدر در خانواده‌ها شکل بگیرد.»

- سعید راد: این تز و رویکرد، اتفاق (تز) بزرگی است.

- سامیه‌لک: شرح ماجرای پلان یک (قبلِ اعتیاد)= 65 درصد همسرآزاری‌هایمان دلیلش اعتیاد است؛ بیش از 30 درصد کودک‌آزاری‌هایمان اعتیاد است؛ 55 درصد طلاق اعتیاد است؛ 23 درصد خشونت‌های خیابانی‌مان اعتیاد است.

- احمد معظمی: دیدم نزدیک به 40 نفر ایستاده‌اند و «ترور خاموش» را می‌بینند.

- سامیه‌لک: حتی اگر به خاطر تأثیر پخشِ این سریال (ترور خاموش) دو نفر این مواد مخدر را کنار بگذارند؛ من رسالت خودم را انجام داده‌ام.

- احمد معظمی: خیلی خوشحال شدیم "آقای راد" اولین شخصیتی بود که از ابتدای پیش‌تولید تا آخر سریال حضور داشتند.

اما در پایان یک سوال (شما چندین سال در هجرت ناخواسته بودید و همواره به ایران و ایرانی یک تعصب خاصی داشتید؛ شما بفرمایید چرا برخی از هنرپیشگان تازه‌وارد در سینما اصرار به گرفتن «گرین کارت» و اقامت در کشورهای اروپایی؛ دارند؟)

- سعید راد: از من که 20 سال آن سوی مرزها زندگی کرده‌ام بپرسید؛ هیچ‌خبری نیست؛ به خاطر یک شماره، همه غیرت و ارقشان را می‌گیرند.

ابوالفضل صفری تهیه‌کننده «ترور خاموش» در جریان میزگرد بررسی این سریال تلویزیونی درباره طرح اولیه، ایده پردازی سریال، جریان فیلمنامه نویسی «ترور خاموش» مفهوم امنیت نرم و اهداف و نشانه‌گذاری‌های این سریال از مفاهیم اجتماعی و مردمی این مجموعه تلویزیونی فارغ از دغدغه‌ها و اتفاقات امنیتی سریال توضیحاتی داد که به همراه اتفاقات دیگر این میزگرد منتشر خواهد شد.

تصویربردار و تدوینگر: محمدرضا کشت دار، مهدی کماسی و حسین دزفولی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در