کونو: مدرکی دال بر حمله ایران به تاسیسات نفتی عربستان وجود ندارد


کونو: مدرکی دال بر حمله ایران به تاسیسات نفتی عربستان وجود ندارد

پکن- ایرنا- «تارو کونو» وزیر دفاع جدید ژاپن اعلام کرد از نظر کشورش مدرکی دال بر نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان وجود ندارد.

به گزارش کیودو، کونو روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو ضمن محکوم کردن حمله حوثی ها به تاسیسات نفتی عربستان افزود: توکیو معتقد است حمله به تاسیسات نفتی عربستان از سوی حوثی‌های یمن صورت گرفته است و مسئولیت آن را نیز پذیرفته‌اند.

پیش از این نیز «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن که بتازگی به این سمت منصوب شده است در واکنش به حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان با صدور بیانیه ای بر ضرورت صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برقراری صلح و آرامش در خاورمیانه برای جامعه جهانی با اهمیت است افزود: حمله به تاسیسات نفتی عربستان باعث بی‌ثبات شدن اوضاع در غرب آسیا می‌شود.

این مقام ژاپنی اظهار کرد عرضه مستمر نفت از خاورمیانه برای ثبات و رونق اقتصاد جهانی از جمله ژاپن ضروری است و امنیت این منطقه برای انتقال انرژی باید حفظ شود.

وزیر خارجه ژاپن گفت دولت این کشور متعهد به تعامل مستمر با منطقه و همکاری با کشورهای خاورمیانه برای تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

بامداد شنبه (۲۳ شهریور) رسانه‌های خبری عربستان از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای «بقیق» و «هجره حُریص» در شرق این کشور خبر دادند.

ساعاتی بعد «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المسیره، ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله اعلام کرد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان