پاریس برای اظهار نظر در باره حمله به آرامکو شتاب نمی کند


پاریس برای اظهار نظر در باره حمله به آرامکو شتاب نمی کند

تهران – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت که کشورش در باره عامل حمله به تاسیسات نفت عربستان سعودی، شتاب نخواهد کرد و در پی دستیابی به واقعیات است.

به گزارش رسانه های غربی از پاریس؛ این سخنگو که نام وی ذکر نشده، درباره این پرسش که آیا پاریس تحلیل های سعودی ها و آمریکا را که ایران در این حمله دست داشته، معتبر می داند، گفت: ما هم مانند آنها، خواهان اثبات دقیق واقعیت ها پیش از نشان دادن هرگونه واکنشی هستیم.

دفتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز امروز (چهارشنبه) گفت که پاریس کارشناسانی را برای کمک به تحقیقات درباره این حمله به عربستان سعودی خواهد فرستاد.

رسانه های غربی همچنین به نقل از دیپلمات ها گزارش دادند: رئیس‌ جمهوری فرانسه نگران است که حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان، به تمهیدات دیپلماتیک پاریس برای کاهش بحران بین ایران و آمریکا، آسیب بزند. این منابع یادآور شدند که فرانسه در حالی که دیپلماسی کاهش تنش در منطقه خلیج فارس را دنبال می کند، در تلاش است منشاء حملات پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان را شناسایی کند.

در همین حال رسانه ها از گفت وگوی تلفنی مکرون و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر دادند. کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که مکرون در این تماس تلفنی، این حمله را به شدت محکوم و به ولیعهد عربستان اطمینان داد که فرانسه به برقراری ثبات در خاورمیانه متعهد است.

قرار است وزارت دفاع عربستان در نشست خبری امروز درباره شواهد ادعایی این کشور در خصوص دخالت ایران در حملات به آرامکو، گزارشی منتشر کند.

این در حالی است که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که کشورش مدرکی در مورد مبداء پرواز پهپادها به درون عربستان ندارد. وی درجمع خبرنگاران در قاهره افزود: فرانسه مدرکی درباره مکان پرواز پهپادها ندارد و ما نمی دانیم کسی شواهدی در این مورد در اختیار دارد یا خیر؟

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از 2 درصد کاهش یافت.

نیروهای انصار الله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.

از سویی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در گفت وگوی تلفنی، بر جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه پس از حملات به تأسیسات نفتی عربستان تأکید کردند. این دو همچنین درخصوص ضرورت همکاری با یکدیگر در کنار سایر شرکای بین المللی برای پاسخ مشترک به این حادثه توافق داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟