مصدومیت، قهرمانی جام جهانی را از تیم ملی بسکتبال آمریکا گرفت


مصدومیت، قهرمانی جام جهانی را از تیم ملی بسکتبال آمریکا گرفت

تهران- ایرنا- مدیر فنی تیم ملی بسکتبال آمریکا اعلام کرده مصدومیت بازیکنان اصلی‌ترین دلیل ناکامی این تیم در جام‌جهانی چین بود.

مدافع عنوان قهرمانی جام‌جهانی بسکتبال نه تنها به دلیل عدم تکرار قهرمانی بلکه به دلیل ناتوانی در کسب مدال و قرار گرفتن در رده هفتم جام‌جهانی بسکتبال مورد انتقادهای بسیار زیادی قرار گرفته‌است. با اینکه تیم ملی آمریکا بسیاری از ستاره‌هایش را در اختیار نداشت اما در فاصله یک سال تا المپیک توکیو این نگرانی ایجاد شده که اگر بازیکنان چهره این کشور برای المپیک هم بازی نکنند این تیم در توکیو به مشکل خواهد خورد. البته جرج پاپاویچ سرمربی کهنه‌کار تیم ملی بسکتبال آمریکا منتقدان را افرادی مغرور و بی‌فکر توصیف کرد و پاسخ آنها را نداد اما مدیر فنی تیم ملی آمریکا از مصدومیت بازیکنان صحبت کرده و گفته این موضوع اصلی‌ترین دلیل ناکامی تیم در جام‌جهانی ۲۰۱۹ بود.

جری کلانگلو مدیر تیم ملی بسکتبال آمریکا در گفت و گویی به باخت این تیم در جام جهانی اشاره کرده و گفته‌است: باور دارم که اگر مصدومیت بازیکنان ایجاد نمی‌شد قهرمان بودیم. مصدومیت‌ها بیش از اندازه بودند و بر کار تیم تاثیر گذاشتند.

مصدومیت‌ها قبل از جام‌جهانی بسیاری از بازیکنان تیم ملی آمریکا را از اردو خارج کرد. اصلی‌ترین بازیکن مصدوم، کلی کوزما بازیکن تیم لس‌آنجلس لیکرز بود که به دلیل مصدومیت زانو از ترکیب تیم خارج شد.

مارکوس اسمارت در جام‌جهانی حضور داشت اما به اعتقاد مدیر تیم آمریکا نتوانست به طور کامل در اختیار تیم باشد. جیسون تاتوم نیز از میانه مسابقات از ترکیب خارج شد و به دلیل مصدومیت بازی نکرد.

با این حال کارشناسان اعتقاد دارند حتی اگر سه بازیکن جوان و تاثیرگذار مصدوم شوند تیمی که نام بسکتبال آمریکا را یدک می‌کشد نباید آنقدر افت کند و از شرایط ایده‌آل فاصله بگیرد.

این کارشناسان در انتقادات خود تاکید کرده‌اند که آمریکا بازیکنان توانمند دیگری داشته و همچنین جرج پاپاویچ یکی از بهترین مربیان جهان را به عنوان سرمربی خود داشته‌است.

ستاره‌هایی چون لبرون جیمز، استفان کری، آنتونی دیویس، کاوی لئونارد، جیمز هاردن و دیگر بازیکنان سرشناس در جام‌جهانی حضور نداشتند و حالا خیلی‌ها منتظر هستند تا بعد از ناکامی این تیم در جام‌جهانی آیا ستاره‌ها برای المپیک وارد میدان می‌شوند یا نه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟