تزریق چربی


تزریق چربی

تزریق چربی به عنوان یکی از روش های جراحی زیبایی شناخته می شود، که در سراسر جهان توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. چرا که به نوعی با دریافت چربی از بدن فرد، می توان از بروز علائمی پیری در صورت و افتادگی و یا از بین...

یکی از رایج ترین اثرات افزایش سن با گذر زمان روی ظاهر افراد، از بین رفتن حجم بخش های خاصی از بدن است. اثرات این اتفاق،در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولاً در قسمت هایی مانند صورت، سینه و باسن بیشتر مشاهده می شود.

پیوند چربی و یا تزریق چربی به عمل زیبایی گفته می شود، که با برداشتن چربی از برخی از نقاط بدن و تزریق آن به قسمت های دیگر انجام می گیرد و برای حفظ ظاهر طبیعی قسمت های آسیب دیده استفاده می شود.

در صورت تزریق چربی توسط افراد خبره این کار ایمن است، ماندگاری بالایی دارد و تاثیری طبیعی نیز به وجود می آورد. هر ساله هزاران نفر تزریق چربی را با موفقیت انجام می دهند.

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

این عمل جراحی زیبایی بسته به میزان تزریق مورد نیاز، به دو صورت بی حسی موضعی و بی حسی عمومی انجام می شود. معمولاً زمانی که تزریق تنها به بخش کوچکی از بدن اعمال می شود، از بی حسی موضعی و آرامش بخش استفاده می گردد.

کاربردهای تزریق چربی در زیبایی:

کاربرد اصلی روش تزریق چربی پر کردن بخش هایی از بدن است که به دلیل کاهش ناگهانی وزن با بالا رفتن سن دچار افتادگی و خطوط (چین و چروک) شده اند.

بنابراین می توان مهم ترین کاربردهای این روش زیبایی را به شرح زیر لیست کرد:

رفع خط خنده و اخم حجیم کردن لب ها حجیم کردن گونه ها رفع مشکلات چانه و فرم دهی آن از بین بردن چین و چروک صورت جوان سازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست حجیم کردن سینه ها و رفع عدم تقارن در آنها حجیم کردن باسن حجیم کردن ساق پا رفع چین خوردگی های بدن جوان سازی واژن اصلاح وضعیت ظاهری بدن و متقارن کردن بخش های مختلف آن اصلاح جای زخم، فرو رفتگی ها و پر کردن بخش های مختلف بدن

کاشت مو:

کاشت مو در اصطلاح بالینی پیوند مو نامیده می‌ شود. در این روش درمانی، فولیکول ‌های مو از ناحیه ‌ی بانک مو به ناحیه‌ ی گیرنده انتقال می ‌یابد.

اساس تمام روش ‌های کاشت مو نیز همین است؛ یعنی برداشت فولیکول‌ های مو (که گرافت یا پیوند نامیده می‌ شوند) از درون پوست و قرار دادن آن ‌ها در پوست جای دیگر از بدن.

روش ‌های کاشت مو

امروزه روش ‌های کاشت موی زیادی وجود دارند که معمولاً با اسامی اختصاری سه حرفی انگلیسی نام ‌گذاری می‌ شوند.

روش ‌های مرسوم کاشت مو را می ‌توان در دو دسته‌ ی کلی جای داد:

روش FUT یا کاشت موی نواری روش FUE که در ایران با نام FIT شناخته می ‌شود.

هر دوی این روش ‌ها و سایر روش ‌های مشتق شده از آن ‌ها، نوعی عمل جراحی محسوب می ‌شوند. منتها روشFUT بسیار تهاجمی ‌تر است. به همین دلیل اصطلاحاً به روش FIT، کاشت موی بدون جراحی گفته می‌ شود.

روش ‌هایی مانند Micro FIT، SUT،BHT و کاشت موی رباتیک، همه انواع بهینه ‌سازی شده‌ای از روش کاشت موی FIT هستند.

چون تمام روش‌ های مدرن ‌تر برگرفته از روش FIT هستند، مقایسه‌ی مزایا و معایب FUT با FIT کافی است و هرچه در مورد FIT بگوییم برای سایر روش ‌ها نیز صدق می ‌کند. البته یک روش ترکیبی هم داریم که در آن همزمان از FUT و FIT استفاده می ‌شود.

معرفی روش ‌های کاشت مو

کاشت مو به روش FUT:

در روش FUT، تعداد زیادی فولیکول به شکل یک نوار نازک از پشت سر برداشته می‌ شوند. همانطور که در تصویر مشاهده کردید، فولیکول‌ ها در لایه‌ی میانی پوست قرار دارند.

برای همین برش ایجاد شده به جهت برداشت آن‌ها، نسبتاً عمیق است. بعد از بهبودی، جای زخم یا اسکاری ایجاد می ‌گردد که از نشانه‌ های کلاسیک کاشت مو است. البته جای زخم زیر موها پنهان شده و به مرور زمان کم رنگ ‌تر می ‌شود. نحوه‌ی کاشت گرافت ‌ها در روش ‌های FUT و FIT یکسان است.

کاشت مو به روش FIT:

در روش FIT و سایر روش ‌های بر پایه‌ی آن (مثل SUT یا Micro FIT) گرافت ‌ها به صورت دانه دانه برداشت و در ناحیه‌ ی پذیرنده کاشته می ‌شوند.

برداشت و کاشت فولیکول ‌ها با استفاده از ابزار کوچکی انجام می‌ شود که سوراخ‌ هایی به اندازه‌ی کمتر از ۱ میلی ‌متر روی پوست ایجاد می ‌کند. به همین دلیل در روش FIT زخم ‌ها بسیار کوچک ‌اند، خونریزی در حد یک قطره است و نیازی به بخیه نیست.

کاشت ابرو:

کاشت ابرو یک روش نسبتاً جدید در دنیای جراحی زیبایی است. کاشت ابرو برای هر فردی که دارای ابروهای کم پشت می ‌باشد مناسب است پس اگر شما هم دچار نازک شدگی و کم پشتی ابروها شده‌اید و یا کل ابروی خود را از دست داده‌اید، و این برای شما مشکل ‌ساز شده است، کاندیدا مناسبی برای بهره‌ مندی از مزایای کاشت ابرو هستید.

از جمله مهم ترین روش‌ هایی که امروزه برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار می ‌گیرد می ‌توان به دو روش FIT وFUT اشاره نمود که از مهم ترین مزیت این روش ‌ها نسبت به دیگر روش‌ های کاشت ابرو می‌ توان به استحکام و دوام ابروهای کاشته شده اشاره نمود.

کاشت ابرو با روش FUE:

فرآیند کاشت مو به روش FUE همانند روش کاشت مو است. به منظور رسیدن به حداکثر تراکم ابرو اغلب لازم است که این روش را تکرار کنید.

از آن جایی که موها در ابرو از پوست سر گرفته و کاشته می‌ شوند، هنگامی که رشد می ‌کنند، باید چیده شوند تا طول ابروی موجود حفظ شود.

هدف از این روش حفظ یک ظاهر طبیعی، ضخیم شدن و حفظ خطوط طبیعی و جهت رشد مو است. بر خلاف مو در سر، که عمدتا در همان جهت رشد می‌ کند، ابروها، در ناحیه بسیار کوچک تر، در چندین جهات مختلف رشد می‌ کنند.

کاشت ابرو با روش FUT:

در این روش اغلب از روش نوار FUT برای برداشتن تک نوار از بافت مو از پشت سر استفاده می ‌شود. این به دقت تشریح شده است؛ فولیکول‌ های تکی استخراج می ‌شوند؛ و چیده می‌ شوند در حالی که ساختارهای وخیم حفظ می‌ شوند و به دقت در برش‌ های ایجاد شده در امتداد ابرو کاشته می ‌شوند.

یک ابروی متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ تار مو دارد و یک کاشت ابروی حرفه ‌ای شامل کاشت هر تار مو به صورت جداگانه است؛ هر تار مو به صورت دقیق دستکاری می ‌شود تا از قرار گرفتن آن در جهت رشد طبیعی مو اطمینان حاصل شود. این روش تحت بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود.

متخصصان ما در کلینیک آسمان آبی آماده‌ی ارائه خدمات با استفاده از بهترین امکانات به شما می ‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید با شماره‌ های کلینیک تماس حاصل فرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر