‌نمایش «پایین، گذر سقاخانه» در نقده روی صحنه رفت


‌نمایش «پایین، گذر سقاخانه» در نقده روی صحنه رفت

ارومیه- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقده گفت: نمایش «پایین، گذر سقاخانه» به نویسندگی «اکبر رادی» و کارگردانی «علی قبچاق» امروز /چهارشنبه/ در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان روی صحنه رفت.

ژیلا سرهنگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایش تا پنجم مهر امسال از ساعت ۱۷ میزبان علاقه مندان هنرهای نمایشی است.

وی با اشاره به اسامی بازیگران این نمایش ۱۰۰ دقیقه‌ای بیان کرد: در این نمایش ۱۲ هنرپیشه به ایفای نقش می پردازند که شامل بهمن خضری، پیمان تیرانداز، روشن شکرزاده، مهدی بی‌خویش، سجاد تارقلی، جلال مهرفر، سپهر خسروی‌فر، شهرام محمودی، امیرحسین قره‌ نقده، هادی کلانتری، سانای جعفری و پریسا جعفری هستند.

وی در خصوص موضوع این نمایش اظهار کرد: داستان در مورد ۲ قهرمان کشتی به نام طاهر و فری است؛ فری به علت مصدومیت به قهرمانی نمی‌رسد و طاهر در مسابقات شرکت می‌کند و کاپ قهرمانی را برنده می‌شود، در این میان پری دختر یکی از بزرگان محلی به اسم حاجی میناچی دلباخته‌ طاهر است و از طرفی فری عاشقانه پری را دوست دارد و همین باعث درگیری و خشم فری نسبت به طاهر می‌شود.

پایین، گذر سقاخانه نمایشنامه‌ای است از اکبر رادی که در سال ۱۳۸۳ نوشته شد و هادی مرزبان در آبان ماه سال ۱۳۸۵ برای اولین بار آن را به اجرا درآورد؛ اکبر رادی در این نمایشنامه به سراغ مردم عادی کوچه و خیابان و به ویژه قشر محروم جامعه رفته و درباره اعتقاد، ایمان و مناسبت‌های دینی مردمی سخن می‌گوید که نذر سقاخانه کرده و در آنجا به عبادت می‌پردازند.

۹۹۱۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته