::مجتبی قاسم زاده - اهدای خون در مرکز اسلامی انگلیس


::مجتبی قاسم زاده - اهدای خون در مرکز اسلامی انگلیس

مسلمانان در انگلیس با نام امام حسین (ع) به بیماران نیازمند خون اهداء کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، شیعیان و نوعدوستان در انگلیس همزمان با ایام محرم و یادآوری جانفشانی‌های حضرت سید الشهداء (ع) با حضور در مرکز اسلامی انگلیس، خون خود را برای نجات بیماران نیازمند اهداء کردند.
شات لیست

1 – محمد – داوطلب فعال در جنبش اهدای خون با نام امام حسین (ع)
2 – یک مسئول در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس
3 – اهداء کننده خون
4 – اهداء کننده خون

برنامه اهدای خون با نام امام حسین (ع) که به ابتکار جوانان شیعی و با همکاری مرکز اسلامی انگلیس شکل گرفته است استقبال سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موسوم به ان. اچ. اس را در پی داشته است.
اهداء کنندگان خون با نام امام حسین (ع) هدف از اقدام خود را ترویج فرهنگ ایثار حسینی و احسان اسلامی در نجات انسان‌ها به جوامع غربی اعلام و اضافه کردند: این اقدام همچنین می‌تواند در معرفی اسلام شیعی و اندیشه‌های بلند نوعدوستی گامی موثر باشد و غبار بد بینی‌ها را از چهره اسلام و مسلمانا ن در غرب بزداید.
اتحادیه دانشجویان مسلمان (آی. یو. اس) که از ۱۵ سال پیش در شهر منچستر واقع در شمال انگلیس جنبش اهدای خون با نام امام حسین (ع) را براه انداختند با استقبال مسلمانان و نوعدوستان اکنون به یاد جانبازی‌های امام حسین (ع) ویاران باوفایش، از اول محرم تا اربعین حسینی در بیش از ۲۶ شهر انگلستان مراسم اهدای خون برای نجات بیماران نیازمند اجرا می‌کنند.
بنا بر اعلام مسئولان سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موسوم به ان. اچ. اس هر واحد اهدای خون می‌تواند نجات بخش جان چهار بیمار بزرگسال یا هفت بیمار خردسال باشد.
جنبش اهدای خون با نام امام حسین (ع) اعلام کرد در مدت ۱۵ سال اجرای این اقدام خداپسندانه مسلمانان و نوعدوستان توانستند با اهدای خون خود جان ده‌ها هزار بیمار را نجات دهند.
مسئولان مرکز اسلامی انگلیس واقع در لندن که در سالیان اخیر هر فصل برنامه اهدای خون در آن اجرا شده است معتقدند اینگونه فعالیت‌های خداپسندانه می‌تواند برخی تبلیغات سوء درباره اسلام و مسلمانان را به ویژه در انگلیس خنثی سازد.
انان افزودند: متأسفانه برخی رفتار‌ها به نام اسلام از جمله درایام محرم و عاشورا انجام می‌شود که این حرکت انساندوستانه می‌تواند نگرش‌ها را درباره مسلمانان تغییر دهد و در معرفی چهره اسلام شیعی موثر باشد.
برنامه اهدای خون علاوه بر مرکز اسلامی انگلیس در لندن، در مراکز اسلامی منچستر، لیدز، لستر، ابردین، گلاسکو و منطقه ولز هم برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس