کلاه سفید‌ها اطلاعات دروغین درباره سوریه می‌دهند


کلاه سفید‌ها اطلاعات دروغین درباره سوریه می‌دهند

خبرگزاری آریا- فعالیت گروه کلاه سفید‌ها که تحت کنترل معارضین دولت سوریه قرار دارد، مبتنی بر انتشار اطلاعات کذب است.

کلاه سفید‌ها اطلاعات دروغین درباره سوریه می‌دهند
خبرگزاری آریا- ماکسیم گریگوریف، مدیر بنیاد مطالعات مشکلات دموکراسی گفت: فعالیت گروه کلاه سفید‌ها که تحت کنترل معارضین دولت سوریه قرار دارد، مبتنی بر انتشار اطلاعات کذب است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری تاس از پاریس، نتایج تحقیقات یک سازمان غیردولتی روسی فاش کرد کلاه سفیدها اطلاعات دروغین درباره اوضاع سوریه می دهند.
ماکسیم گریگوریف، مدیر بنیاد مطالعات مشکلات دموکراسی، گفت: فعالیت گروه کلاه سفیدها که تحت کنترل معارضین دولت سوریه قرار دارد، مبتنی بر انتشار اطلاعات کذب درباره اوضاع سوریه است.
بنیاد مشکلات دموکراسی برای تهیه این گزارش با تعداد زیادی از ساکنان مناطقی که کلاه سفیدها در آن ها فعالیت می کنند، مصاحبه کرده است.
گریگوریف در پاریس، هنگام ارائه اطلاعاتی که این بنیاد جمع آوری کرده است، گفت: کلاه سفیدها که خود را سازمانی غیردولتی می خوانند، به طور نظام مند اطلاعات جعلی گسترده ای را درباره سوریه منتشر می کنند. راستی آزمایی این اطلاعات به ما اجازه داد آن دسته از اطلاعات جعلی درباره حملات شیمیایی را که همواره مقامات سوریه متهم به دست داشتن در آن ها می شوند، به طور کامل رد کنیم.
وی با اشاره به ارتباطات جیمز لی مسوریر، از بنیانگذاران گروه کلاه سفیدها با سرویس های ویژه انگلیس، افزود: هیچ کدام از نیروهای این گروه به طور داوطلبانه فعالیت نمی کنند، بلکه همه آن ها حقوق ماهیانه دریافت می کنند.
گریگوریف تصریح کرد: تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، تأیید می کند که کلاه سفیدها در برخی موارد به طور مستقیم در کنار مخالفان دولت دمشق به اقدامات خشونت آمیز مبادرت می کنند.
این سازمان غیردولتی روسی همچنین افشا کرد که در برخی موارد، کلاه سفیدها از جنازه گروگان هایی که تروریست ها اعدام کرده بودند، عکس و فیلم تهیه و به عنوان مدرک برای حملات شیمیایی از آن استفاده کرده اند.
وی افزود: برخی از آن ها ازجمله زنان و کودکان به عمد با همین هدف اعدام شده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!