انتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپل


رسانه کلیک – به تازگی تصویر جدیدی در رسانه های مختلف منتشر شده که پنل پشتی آیپد پرو جدید اپل را به نمایش می گذارد. ظاهرا این دستگاه دارای دوربین اصلی سه گانه است. تبلت آیپد پرو جدید، یکی از محصولات مهمی است که اپل در رویداد هفته گذشته خود، به آن اشاره ای نکرد. […] نوشته انتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپل اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – به تازگی تصویر جدیدی در رسانه های مختلف منتشر شده که پنل پشتی آیپد پرو جدید اپل را به نمایش می گذارد. ظاهرا این دستگاه دارای دوربین اصلی سه گانه است.

انتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپلانتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپلانتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپلانتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپلانتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپلانتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپل

تبلت آیپد پرو جدید، یکی از محصولات مهمی است که اپل در رویداد هفته گذشته خود، به آن اشاره ای نکرد. با این حال، افشاگر معروف برند اپل یعنی سانی دیکسون، اخیرا اطلاعات جدیدی در رابطه با موکاپ طراحی نهایی آیپد پرو را به اشتراک گذاشت. این تبلت 11 اینچی، همانند آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، به سه دوربین مجهز شده است. در تصویر موکاپ، هیچ پوشش شیشه ای به چشم نمی خورد. اما مشخص نیست که آیا این پوشش توسط طراح موکاپ از قلم افتاده، یا طراحی نهایی آیپد پرو فاقد پوشش شیشه ای است.

می دانیم که آیپد پرو جدید به دو دوربین اضافی مجهز شده است. به همین خاطر شرکت اپل ادعا کرده که تصویربرداران حرفه ای می توانند این محصول را جایگزین دوربین و کامپیوتر خود کنند.

حداقل در شرایط فعلی به نظر می رسد که حتی با یک مجموعه دوربین قدرتمندتر، باز هم آیپد نمی تواند رضایت عکاسان خلاق را به خود جلب کند. اپل تمایل دارد تا تبلت جدید خود را در زمره دستگاه های حرفه ای قرار دهد؛ با این حال سیستم عامل iPadOS به کار رفته در این محصول، قادر به ارائه نرم افزارهای ویراستاری در سطح حرفه ای نیست. البته کاربران می توانند برنامه های ویراستاری قدرتمندی نظیر LumaFusion را روی آیپد خود نصب کنند. اما به نظر نمی رسد که برنامه های حرفه ای نظیر Adobe Premiere یا After Effects برای سیستم عامل iOS قابل دسترس باشند. از همه مهمتر اینکه اپل هنوز برنامه Final Cut را برای iOS عرضه نکرده است!

انتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپل

انتشار تصویری از نمونه اولیه آیپد پرو جدید اپل

مساله مهم دیگر به ارگونومی این تبلت مربوط می شود. نگه داشتن آیپد پرو در طولانی مدت باعث زحمت کاربر می شود؛ چرا که سطح و وزن این دستگاه نسبت به گوشی های هوشمند به مراتب بیشتر است. می دانیم که ضبط ویدیوهای حرفه ای، به شرایط ثابت و بی حرکت احتیاج دارد. به علاوه در مقایسه با گوشی های هوشمند یا دوربین های دستی متعددی که در بازار یافت می شوند، دستگاه های کمی قابلیت سازگاری با تبلت آیپد پرو را دارند. البته بدیهی است که این موضوع با معرفی رسمی آیپد پرو جدید تغییر خواهد کرد. اما نکته اینجاست که فاکتور شکل دهی آیپد پرو، تناسب چندانی برای ضبط فیلم ندارد.

با این حال بدون آگاهی از جزییات بیشتر، نمی توان درباره پتانسیل و قابلیت های تبلت جدید اپل قضاوت کرد. طبق اخبار منتشر شده، آیپد پرو جدید و مک بوک پرو 16 اینچی در ماه اکتبر روانه بازار می شوند.

Source: engadget

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...