9 بیمارستان وزارت بهداشت در استان کرمانشاه در خدمت زائران اربعین


9 بیمارستان وزارت بهداشت در استان کرمانشاه در خدمت زائران اربعین

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک با استاندار کرمانشاه از آمادگی 9 بیمارستان این وزارت خانه در استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد

9 بیمارستان وزارت بهداشت در استان کرمانشاه در خدمت زائران اربعینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای علیرضا رئیسی گفت: ۷ بیمارستان استان به صورت معین و ۷ بیمارستان غیر دانشگاهی نیز در زمینه درمان خدمت رسانی خواهند کرد.
وی افزود: با توجه به نیاز منطقه و حضور گسترده زائران ۲ بیمارستان صحرایی نیز برپا خواهد شد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ۴۳ پایگاه شهری و جاده‌ای فوریت‌های پزشکی، ۸۲ نقطه ارایه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ فروند بالگرد آماده خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی در این منطقه خواهند بود.
آقای رئیسی با اشاره به حضور گسترده حوزه بهداشت در این مراسم گفت: ۱۴ مرکز جامع سلامت شبانه روزی در طول مسیر‌های تردد زائران، ۶ مرکز شبانه روزی در قصرشیرین و پایانه خسروی، ۳ پست قرنطینه مرزی و همچنین ۵ دستگاه موبایل کلینیک دندانپزشکی به زائران خدمت بهداشتی ارائه خواهند کرد.
وی در این نشست بر توجه جدی به تأمین آب بهداشتی، توجه به مخاطرات زیستی محیطی ناشی از دفع فاضلاب و آموزش و آگاهی بخشی عمومی خادمان موکب‌ها در خصوص توزیع مواد غذایی، هماهنگی سازمان‌ها با خادمان سلامت و تدوین برنامه ترافیکی امداد به بیماران و مصدومان احتمالی تأکید کرد.
سپس آقای هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از فعالیت‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری با شکوه راهپیمائی اربعین حسینی گفت: فواصل کوتاه میان شهر‌های مسیر تردد زائران اربعین از مرز خسروی و زیرساخت‌های پایانه بین المللی خسروی باعث شده که تردد زائران از این مسیر راحت‌تر باشد.
استاندار کرمانشاه افزود: رصد و رسیدگی وضعیت سلامت و بهداشت زائران اربعین از مهمترین محور‌های برنامه‌های ما در ایام تردد زائران است که مسؤولیت آن از نظر سازمانی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواهد بود که با توجه به تجربه زلزله سال ۹۶، به خوبی از عهده آن برخواهند آمد.
در این نشست آقای مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، جمعی از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد