به گزارش افکارنیوز،

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه کارگاه آموزشی رانندگان سرویس مدارس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عدم رعایت قانون و مقررات توسط رانندگان سرویس مدارس خط قرمز پلیس است و اگر راننده سرویسی قوانین را رعایت نکند با او برخورد جدی خواهیم کرد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۷ هزار سرویس مدرسه در پایتخت فعالیت می کنند.

سردار رحیمی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار راننده در سامانه سپند ثبت نام کردند.

فرمانده انتظامی پایتخت تاکید کرد: همانطور که قبلا گفتم آموزش مهمترین موضوعی است که در دستور کار پلیس قرار دارد و ۳ هزار راننده ای که در سامانه سپند ثبت نام کردند آموزش های لازم را دریافت کردند.

وی گفت: مدیران مدارس باید افرادی را به عنوان رانندگان سرویس مدارس انتخاب کنند که از سلامت و صلاحیت لازم برخوردار باشند چرا که مسئولیت سرویس های مدارس به عهده مدیران است.

سردار رحیمی تصریح کرد: در کنار سایر مسائل سلامت خودرو هم برای پلیس بسیار مهم است. هر سه ماه یک بار وضعیت تخلفات سرویس مدارس مورد بررسی قرار می گیرد و رانندگانی که قانون را رعایت کرده باشند تشویق می شوند و همچنین افرادی که مقررات را رعایت نکنند مورد تذکر قرار می گیرند.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: در صورت بروز حادثه اولین مسئولیت به عهده مدیران مدارس است. تمامی رانندگان سرویس مدارس باید تا ۱۵ مهر ماه در سامانه سپند ثبت نام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است با شروع مدارس افزایش ۳۰ درصدی ترافیک داشته باشیم.