احتمال برخورد ماهواره آمریکا با ماهواره ساخت شوروی


احتمال برخورد ماهواره آمریکا با ماهواره ساخت شوروی

احتمال برخورد ماهواره فضایی امریکا با ماهواره ساخته شده زمان شوروی در مدار زمین وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، که توسط کمپانی Bigelow Aerospace طراحی و ساخته شده، ماهواره Genesis-2 در سال 2007 در شرایط سختی راهی مدار زمین شدو بعد توسط باد تنظیم شد و قرار گرفت. دستگاه حدود دو سال و نیم زمان برد. پیش از ماهواره آمریکایی دیگری به نام Genesis-1 مشغول فعالیت بود

شرکت برنامه ریزی برای ساخت ایستگاه فضایی تجاری از ماژول های قابل تغییر کرده است. به نظر می رسد فعلا کار بطور محسوسی موفقیت آمیز پیش نرفته است؛ اما در هر حال کمپانی در حال تلاش برای رسیدن به هدف خود است.

ماهواره ساخت دولت شوروی سابق با نام Kosmos-1300 در سال 1981 به فضا پرتاب شد، طبق اطلاعات منابع این ماهواره اطلاعاتی الکترونیکی Tselina-D است.

ارتش آمریکا به کمپانی سازنده این ماهواره هشدار داده که ظرف 15 ساعت احتمال برخورد آن با ماهواره ساخت شوروی تقریبا 6 درصد است

ماهواره آمریکایی Genesis-2، که برای آزمایش فن آوری ایستگاه های تجاری طراحی شده است، ممکن است در ساعت های آینده با ماهواره نظامی شوروی Cosmos-1300 در مدار برخورد کند.
توسط RIA Novosti با مراجعه به شرکت Bigelow Aerospace ، که ماهواره آمریکایی را توسعه داده است ، گزارش شده است. پیدایش 2 در سال 2007 وقتی که جمع شد و بعد از آن باد کرد ، وارد مدار شد. این ماژول به مدت دو سال و نیم کار می کرد. پیش از این ، Genesis-1 نیز به مدار پرتاب شد.

این شرکت قصد داشت یک ایستگاه فضایی تجاری از ماژول های قابل تغییر ایجاد کند. به نظر می رسد تا زمانی که به موفقیت قابل توجهی نرسید ، اما به هر حال این شرکت همچنان در تلاش برای آنها است.

Cosmos-1300 در سال 1981 راه اندازی شد. به گفته منابع آزاد ، این ماهواره اطلاعات الکترونیکی Tselina-D است.

ارتش آمریکا به شرکت توسعه هشدار داد که احتمال برخورد در 15 ساعت تقریباً شش درصد است.

Bigelow Aerospace خاطرنشان کرد: چنین تهدیدی بار دیگر به ما یادآوری می کند که فضای کم مدار زمین به طور فزاینده ای خراب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی