سالانه، تولید 3 میلیون و 200 هزار تن انگور


سالانه، تولید 3 میلیون و 200 هزار تن انگور

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ایران با بیش از 300 هزار هکتار تاکستان و با تولید 3 میلیون و 200 هزار تن انگور در سال، نمایشگاهی از پایه‌ها و ارقام انگور است

سالانه، تولید 3 میلیون و 200 هزار تن انگوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، آقای محمدعلی طهماسبی در نخستین آیین شکرگذاری برداشت انگور در شهرستان کوار، فقدان زنجیره تولید در تاک‌داران و انگورکاران را ضعف اساسی دانست و افزود: استراتژی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تشکیل زنجیره تولید است.
به گفته معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی؛ تامین نهاده ها، نهال و پیوندک، بازاریابی، بازاررسانی و برندسازی در قالب تشکل‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.
آقای طهماسبی از دیگر حمایت‌ها در حوزه باغبانی را اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت توسعه سایبان ها، آبیاری تحت فشار و صنایع تبدیلی برشمرد و به انگورکاران توصیه کرد: در برنامه ریزی کشت ۳۰ درصد رقم کشمشی، ۳۰درصد رقم تازه خوری و ۴۰ ارقام با قابلیت ماندگاری بالا کشت شود چرا که با نگهداری این ارقام جهت ارائه در زمانی که تقاضا در بازار بیشتر است مانند ایام نوروز و صادرات سود زیادی نصیب تولید کننده خواهد شد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که به جای توسعه سطح زیر کشت، افزایش عملکرد دنبال شود، تاکید کرد: تغذیه مناسب، رعایت فاصله مناسب درختان، اجرای طرح فراز (داربستی کردن انگور) کنترل آفات و بیماری‌ها و استفاده از پوشش سایبان از راهکار‌های افزایش عملکرد است.
وی با اشاره به اینکه استان فارس پیشتاز در استفاده از پوشش سایبان در باغ‌ها است، افزود: این پوشش علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و خسارات ناشی از حوداث طبیعی مانند سیل، تگرگ، سرمازدگی و گرمازدگی را به حداقل می‌رساند.
شهرستان کوار از توابع استان فارس و با رتبه اول تولید در این استان از عمده مناطق تولید انگور در کشور است و نخستین آئین برداشت انگور در این شهرستان از ۲۶ شهریور ماه آغاز و به مدت چهار روز ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی