کمبود آمبولانس و هزینه بالای تعمیر مهمترین مشکل اورژانس 115 بوشهر است


کمبود آمبولانس و هزینه بالای تعمیر مهمترین مشکل اورژانس 115 بوشهر است

بوشهر- ایرنا- هرچند افزایش تعداد آمبولانس‌های استان بوشهر به 90 دستگاه از مهمترین اقدام‌های دولت یازدهم و دوازدهم در این استان است اما هنوز کمبود در این بخش و بالا بودن هزینه تعمیر آنها از مهمترین مشکلات اورژانس 115 این استان است.

معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان با سرمایه‌گذاری ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان، ۲۵ دستگاه آمبولانس تحویل گرفته شده و تعداد پایگاه‌های اورژانس نیز با ۲۵ درصد افزایش از ۴۲ به ۵۳ پایگاه ارتقا یافته است.

علیرضا پورشمس روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین با نگاه مثبت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۲۳پایگاه کانکسی از محل اعتبارات استانی و کمک خیران در استان بوشهر به ساختمان‌های ثابت منتقل شدند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر هنوز ۹ پایگاه اورژانس کانکسی در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به حساسیت کار انتظار می‌رود با کمک خیران پایگاه‌های ثابت احداث شود.

پورشمس ادامه داد: مهمترین اقدام دولت یازدهم امدادرسانی به مصدومان در مناطق دورافتاده و در شرایط اضطراری استقرار اورژانس هوایی در مناطق مختلف کشور است که در این ارتباط این پایگاه در استان بوشهر فعال و ماهانه ۸۰۰ میلیون تومان بابت این قرارگاه در استان هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ مورد انتقال مصدوم بدحال باه بالگرد اورژانس هوایی در استان بوشهر انجام شده است.

پورشمس اضافه کرد: کمبود نیرو در بخش اورژانس ۱۱۵ باعث افزایش تعداد شیفت‌های کاری و ایجاد فشار مضاعف بر نیروهای اورژانس می‌شود به‌همین دلیل با توجه به مجوز استخدام سه هزار نیروی اورژانس ۱۱۵ در سطح کشور انتظار می‌رود استان استراتژیک و مهم بوشهر در این بخش به صورت ویژه دیده شود.

معاون فنی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۹۸۲ ماموریت امدادی شامل ۱۱ هزار و ۹۸۳ ماموریت غیرتصادفی و ۶هزار و ۱۹۰ ماموریت تصادفی در استان انجام‌شده است.

وی افزود: از مجموع تصادف‌های ثبت شده در این مدت، سه هزار و ۴۴۳ مورد در نقاط شهری و ۲ هزار و ۷۴۷ مورد در نقاط جاده‌ای رخ‌داده است و بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی با چهار هزار و ۵۰۰ ماموریت مربوط به شهرستان بوشهر است.

پورشمس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۰ مادر باردار به بیمارستان منتقل شدند و تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر تاکنون هفت ماموریت کمک به مادر باردار در زایمان پیش از رسیدن به بیمارستان و ۱۴ مورد احیای موفق را ثبت کردند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ حادثه ویژه ترافیکی و ۷۲ حادثه غیرترافیکی در استان رخ داده که در این مدت ۱۲ هزار و ۱۱۵ بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و پنج هزار و ۹۵۸ نفر به‌صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

پورشمس، جمعیت استان بوشهر را حدود یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانست و گفت: اورژانس ۱۱۵ این استان از ۱۹ پایگاه شهری، ۳۳ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۳۶۱ پرسنل برخوردار است.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد