بازرسان بر نحوه توزیع کالاهای سهمیه ای محرم و صفر نظارت کنند


بازرسان بر نحوه توزیع کالاهای سهمیه ای محرم و صفر نظارت کنند

ایلام- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به اختصاص سهمیه کالاهای اساسی ویژه محرم و صفر باید بازرسان اداره صنعت و سازمان تبلیغات اسلامی نظارت ویژه ای بر نحوه توزیع و مصرف این مواد داشته باشند.

حیدر نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۲۲۱ تن برنج، ۷۴ تن گوشت قرمز، ۳۷ تن گوشت مرغ، ۷ تن چای، ۱۱۰ تن شکر و ۲۲۱ تن روغن در مرحله اول سهمیه استان به مناسبت ایام محرم و صفر بوده که بر اساس تصمیات اتخاذ شده در بین ۸۰۰ هیات مذهبی استان با نظارت و تایید سازمان تبلیغات اسلامی توزیع می شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل صنعت تاکنون ۱۲ تن گوشت، ۱.۶ تن مرغ ، ۷۰ تن برنج و ۶۶ تن شکر حواله صادر شده که مابقی همچنان باقی است و از سازمان تبلیغات می خواهیم تا ضمن شناسایی هیات های مذهبی فعال نسبت به جذب این سهمیه هرچه سریعتر اقدام کنند.

معاون استاندار ایلام افزود: با توجه به در پیش بودن ایام اربعین و افزایش چند برابری تردد و همچنین نیاز موکب ها و هیات های مذهبی که از زائرین اباعبدالله (ع) پذیرایی می کنند جذب این سهمیه موجب اختصاص سهمیه دوم خواهد شد که نیاز است هرچه سریعتر این کالاها توزیع شود.

نعمتی از بازرسان اداره کل صمت و سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداران استان خواست تا بر نحوه مصرف کالاهای سهمیه ای ویژه محرم و صفر بازرسی محسوس و ویژه داشته باشند تا مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ایام محرم و صفر استان ایلام با افزایش شمار زائران ابا عبدالله و تردد در جادها مواجه خواهد بود که به دلیل راه انداز موکب ها و ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از زوار کالاهای سهمیه ای به استانها اختصاص می یابد.

بر اساس اعلام مقامات آگاه امسال پیش بینی شده بیش از پنج میلیون نفر به دلیل حذف ویزا در ایام اربعین از مرز بین المللی مهران تردد کنند.

مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت تا عتبات عالیات یکی از شلوغ ترین مبادی خروجی کشور در ایام اربعین است.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403