درخشش دانش‌آموزان خلخالی در کنکور


درخشش دانش‌آموزان خلخالی در کنکور

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: افزایش پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌های دولتی حاکی از درخشش قابل توجه داوطلبان این منطقه در آزمون کنکور سراسری امسال است.

به گزارش ایرنا ،سخاوت بیرامی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: آمار اولیه دانش‌آموزان قبول شده در دانشگاه‌های دولتی و در رشته‌های پزشکی و فنی و مهندسی حاکی از رشد قابل توجه پذیرفته‌شدگان می‌باشد.

وی با بیان اینکه آمار رسمی تعداد پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری پس از اعلام رسمی سازمان سنجش و همچنین تکمیل فرم مربوط به این کار از سوی مدارس به اطلاع مردم منطقه خواهد رسید، گفت: با تغییر منطقه‌بندی کنکور خلخال از منطقه ۲ به ۳ در سال گذشته پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌های دولتی ۱۰۵ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشت و پیش‌بینی می‌شود آمار قبول شدگان امسال نیز در مقایسه با سال قبل افزایش چشمگیری داشته باشد.

بیرامی همچنین از تلاش برای حذف بخاری از سیستم گرمایشی مدارس خلخال در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: بر اساس قول داده شده از سوی مسئولان اداره کل نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل و جایگزینی امکانات گرمایشی استاندارد و بی‌خطر هم‌چون شوفاژ ،پکیج و هرموتیک به جای بخاری‌های نفتی و گازی در مدارس شهری و روستایی احتمال وقوع حوادث ناشی از استفاده از بخاری‌های مدارس به حداقل کاهش می‌یابد.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سیستم آموزشی منطقه آموزش و پرورش خلخال اظهار داشت: با توجه به این مشکل سیاست کاری آموزش و پرورش خلخال حفظ و نگهداری نیروهای انسانی در بحث نقل و انتقال نیروها در کنار تلاش برای جبران کمبود نیرو با استفاده از نیروهای سرباز معلم ،حق‌التدریس و بازنشستگان فرهنگی تا زمان جذب نیروهای جدید بویژه در بخش آموزش ابتدایی است.

بیرامی گفت: با هدف تامین نوشت‌افزار موردنیاز دانش‌آموزان با نرخ پایین‌تر از قیمت بازار امسال نمایندگی توزیع دفتر به نرخ تعاونی در خلخال راه‌اندازی شده و نوشت‌افزار موردنیاز دانش‌آموزان به تعداد کافی در این محل در حال توزیع است.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه بر تجهیز مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان باید تنها دغدغه آموزشی داشته و درگیر مسائل و مشکلاتی از قبیل ضعف تجهیزات و امکانات آموزشی مدارس نشوند.

فریدون بابایی با توصیه به مدیران و معلمان مدارس برای حضور حداکثری دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در روز اول مهرماه اظهار داشت: پروژه مهر باید به نحو درست در مدارس شهری و روستایی این شهرستان اجرا شود.

وی با ابراز تاسف از ایجاد مشکل برای یک مدرسه غیردولتی توسط بخش خصوصی مالک ساختمان استیجاری این مدرسه گفت: برگزاری آگهی مزایده در آستانه سال تحصیلی و فشار برای تخلیه مدرسه در حالی که ۹۰ دانش‌آموز در این مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرقابل قبول است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی