بیش از 500 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل برداشت می‌شود


بیش از 500 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل برداشت می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی اردبیل گفت: امسال میزان تولید محصول سیب‌زمینی در این شهرستان از مرز 500 هزار تن خواهد گذشت.

علی‌حسین احدی‌عالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۱۵ هزار و ۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اردبیل به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافته است.

او گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از محصول سیب‌زمینی اردبیل برداشت شده و انتظار می‌رود تا هفته اول مهرماه عملیات برداشت این محصول در مزارع این شهرستان به پایان برسد.

وی عمده رقم کشت شده در اراضی شهرستان اردبیل را رقم آگریا ذکر کرد و افزود: از سایر ارقام کشت شده در منطقه نیز ارقام جلی ، فونتانه ، بانبا ، کایزر و ساتینا می‌باشد.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۹۳۰ هکتار از اراضی زیرکشت سیب‌زمینی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده و با توجه به حصول عملکرد بالا و قابل توجه در مزارعی که از این نوع سیستم آبیاری(تحت فشار) بهره‌مند شده‌اند، افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار بویژه سیستم آبیاری تیپ در مزارع سیب‌زمینی علاوه بر کاهش مصرف آب ، تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی خواهد داشت.

وی از کشاورزان خواست از فرصت مساعدت دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار استفاده و شیوه‌های نوین آبیاری را جایگزین روش‌های آبیاری سنتی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به سیب‌زمینی کاران توصیه کرد محصول تولیدی خود را در انبارها و سردخانه‌های استاندارد نگهداری کرده و به توصیه‌های فنی کارشناسان عمل کنند.

سیب‌زمینی یکی از عمده محصولات تولیدی اردبیل و وجود اراضی حاصلخیز و مستعد و آب و هوای مناسب موجب شده تا این شهرستان از قطب‌های مهم تولید سیب زمینی کشور محسوب شود.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»