نماینده خلخال: افزایش تقاضا برای تحصیلات پزشکی در خارج از کشور نگران‌کننده است


نماینده خلخال: افزایش تقاضا برای تحصیلات پزشکی در خارج از کشور نگران‌کننده است

اردبیل _ ایرنا _ نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش روزافزون تقاضا برای تحصیل در رشته‌های پزشکی کشورهای خارجی از سوی داوطلبان ناموفق آزمون کنکور نگران‌کننده است.

به گزارش ایرنا ،دکتر بشیر خالقی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: در حالی که هر روز بر آمار متقاضیان ناموفق در کنکور به ورود و تحصیل در رشته‌های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی کشورهای خارجی به علت محدودیت ظرفیت پذیرش در دانشکده‌های علوم پزشکی داخل کشور افزوده می‌شود ،حضور تعداد زیادی از ایرانیان برای ادامه تحصیلات رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های خارجی برای آینده ایران اسلامی بدلیل احتمال ماندگاری بخشی از این دانشجویان در این کشورها نگران‌کننده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در حال تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی کشور اوکراین هستند، اظهار داشت: آمار دانشجویان ایرانی در حال تحصیل رشته‌های پزشکی مقیم سایر کشورها نیز مشابه این آمار می‌باشد.

وی با بیان اینکه درصد پایین شانس اشتغال در رشته‌های غیرپزشکی در کشور موجب افزایش روزافزون تقاضا برای ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی شده ، گفت: برغم محدودیت‌های موجود در تحصیلات رشته پزشکی کشور و درصد پایین شانس قبولی داوطلبان کنکور سراسری در دانشگاه‌های علوم پزشکی ، اصرار بیش از حد والدین بر دانش‌آموزان موجب شده تا همچنان بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری کنکور را داوطلبان رشته علوم تجربی تشکیل بدهند.

او از اعضای شورای آموزش و پرورش خلخال خواست تا با برگزاری دوره‌های آموزشی هدایت تحصیلی برای اولیای دانش‌آموزان راه را برای تحصیل جمع زیادی از افراد در سایر رشته‌های تحصیلی هموار کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از امکانات تحصیلی دولتی و راه‌اندازی دانشگاه‌های دولتی حق مسلم مردم منطقه جنوب استان اردبیل است ، اظهار داشت: در حالی که مجورز راه‌اندازی دانشکده‌های منابع طبیعی و مهندسی معدن از دانشکده‌های اقماری دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۹۰ از وزارت علوم اخذ شده ولی بدلیل عدم پیگیری مسئولان اجرایی وقت این امر تاکنون محقق نشده است.

خالقی گفت: قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین مصوب مجلس در جامعه از اهم وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و افزایش روزافزون مشکل اشتغال در کشور موجب شده تا ۲ سوم از وقت نمایندگان مجلس صرف رسیدگی به تقاضاهای اشتغال و مشکلات بیکاری حوزه‌های انتخابیه شود.

او با انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی از آمار قبول‌شدگان کنکور سراسری امسال خلخال با توجه افزایش قابل توجه پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌های دولتی افزود: در حالی که برای تغییر منطقه بندی خلخال در کنکور سراسری تلاش‌ها و پیگیری‌های قابل توجهی شده تا این منطقه از ۲ به سه تغییر یافته و زمینه برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش‌آموزان و افزایش آمار قبولی‌های کنکور فراهم شود، ولی عملا هیچ اطلاع‌رسانی در این خصوص از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران منطقه صورت نمی‌گیرد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول