571 کلاس درس در استان تهران بهره‌برداری می‌شود


571 کلاس درس در استان تهران بهره‌برداری می‌شود

تهران-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: سال تحصیلی جدید 57 پروژه آموزشی با 571 کلاس درس در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علی شهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پروژه‌های آموزشی با بیش از ۷۲ هزار مترمربع مساحت در اول مهر تحویل ادارات آموزش و پرورش استان تهران خواهد شد.

وی گفت: با تحویل پروژه‌های جدید و نوساز در مناطقی که بیشترین نیاز به مدارس وجود دارد، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مناسب، ایمن و استاندارد به تحصیل خواهند پرداخت.

شهری افزود: تمام تمهیدات لازم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران برای بازگشایی مدارس پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های آموزشی در حال ساخت در استان تهران اظهارداشت: ۱۶۸ پروژه آموزشی با یکهزار و ۷۶۹ باب کلاس درس و ۲۵۶ هزار و ۸۱۳ مترمربع مساحت در دست اجرا است و حتی در شرایط اقتصادی موجود نیز وقفه‌ای در ساخت فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان ایجاد نخواهد شد و کار با قدرت در حال پیشرفت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز گفت: خیرین همواره در کنار دولت و نوسازی مدارس بوده و هستند که این موضوع در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بیشتر نمایان شد و خیرین بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تعهدات داشتند که نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است.

شهری افزود: اکنون ۱۱ پروژه آموزشی با یکصد و ۱۲ باب کلاس درس و ۱۳ هزار و ۴۹۲ مترمربع مساحت توسط خیرین مدرسه ساز در مجموعه استان تهران در حال احداث است.

وی، تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس در سطح کشور را ۲۴نفر عنوان کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس استان تهران نسبت به میانگین کشوری بالا است با ورود فضاهای آموزشی جدید و یا فضاهایی که تخریب و بازسازی و مقاوم سازی شده‌اند، امکان کاهش تراکم دانش‌آموزی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: برای مصرف بهینه انرژی در سطح استان سه مدرسه پایلوت مد نظر قرار گرفته و همچنین برای بالا بردن کیفیت و تمرکز آموزشی دانش‌آموزان اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: یک مدرسه در منطقه پنج تهران از ابتدا با رویکرد توجه به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی و با استفاده از تأسیسات روز در دست احداث است.

شهری بیان کرد: یک مدرسه نیز در شهرستان‌های استان تهران با تبدیل برخی تأسیسات برای استفاده مطلوب از انرژی مانند استفاده از لامپ‌های کم مصرف، سیم‌کشی برق و تعبیه کلید پریزهای مناسب، استفاده از پنجره‌های دو جداره و دیگ‌های چگالشی برای کاهش مصرف انرژی در موتورخانه مدرسه و بسیاری موارد دیگر در دست احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: همچنین در مدرسه‌ای در منطقه ۲۲ که دارای تأسیسات و موتورخانه قدیمی بود، با اصلاح‌هایی و رویکرد توجه به مصرف انرژی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و هفتاد و پنج هزار و ۹۴۰ دانش آموز در ۸هزار و ۳۱۵ مدرسه در سطح استان تهران تحصیل می‌کنند.

تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...