ثبت‌نام بیش از 12 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح


ثبت‌نام بیش از 12 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح

گروه اجتماعی - رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون 12 هزار و 400 نفر در پیاده‌روی اربعین 98 ثبت‌نام کرده‌اند و طی سال گذشته نیز تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در استان نیز بیش از 17 هزار نفر بود.

ثبت‌نام بیش از 12 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح

محمدرضا ندیری، رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین امسال از ۱۹ شهریورماه مصادف با دهم محرم آغاز شده و ۷ آبان ماه مصادف با ۳۰ صفر نیز باید تمام زائران به کشور بازگردند، زیرا زائران نمی‌توانند بیش از یک ماه اقامت داشته باشند و باید در موقع مقرر اقدام به بازگشت نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در پیاده‌روی اربعین ۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند و طی سال گذشته نیز تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در استان نیز بیش از ۱۷ هزار نفر بود و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری نیز در روزهای آینده افزایش یابد، زیرا استقبال بیش از سال گذشته بوده و انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته دوبرابر شود.

ندیری افزود: امسال ویزای اربعین حذف شده و ثبت‌نام فردی یا گروهی از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir انجام می‌گیرد که کاربر در هنگام ثبت‌نام ۲۵ هزار تومان از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌کند که ۳ هزار تومان هزینه ثبت‌نام و ۲۲ هزار تومان نیز هزینه بیمه و خدمات درمانی است.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع حادثه یا فوت زائر، ۳۰۰میلیون تومان غرامت از طریق بیمه پرداخت خواهد شد و زائران باید با پاسپورت دارای اعتبار حداقل سه ماه از زمان خروج از ایران اقدام به سفر زیارتی نمایند.

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: زائران کربلا در اربعین به‌عنوان سفیران فرهنگی کشور و مهمان در عراق خواهند بود و باید متناسب با فرهنگ ایرانی و شان مهمان رفتار کنند و امسال هزینه‌ها رایگان نیست و باید به مقدار کافی پول رایج کشور مقصد را به همراه داشته باشند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی