اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده


اقامتگاه بوم گردی درافشان در منطقه آباده یکی از شهرستان های استان فارس واقع شده است.آباده به معنی محل آباد که جاذبه های تاریخی و دیدنی آن تماشایی و جالب توجه است .آباده مابین راه اصفهان به شیراز قرار گرفته و بسیار مکان مناسبی برای کسانیست که از سمت اصفهان راهی شیراز هستند تاهم دیدنی […] نوشته اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه بوم گردی درافشان در منطقه آباده یکی از شهرستان های استان فارس واقع شده است.آباده به معنی محل آباد که جاذبه های تاریخی و دیدنی آن تماشایی و جالب توجه است .آباده مابین راه اصفهان به شیراز قرار گرفته و بسیار مکان مناسبی برای کسانیست که از سمت اصفهان راهی شیراز هستند تاهم دیدنی های آباده را ببینند و هم از خستگی سفر بکاهند . این اقامتگاه با دارا بودن ۷ اتاق ظرفیت پذیرایی از ۴۰ گردشگر را دارد. ۴ اتاق ۲ تخته (سرویس بهداشتی اختصاصی) ۱ اتاق ۱۱ نفره و ۲ اتاق ۴ نفره کف خواب (سرویس مشترک) که سیستم سرمایشی و گرمایشی آنها شومینه، پنکه و بخاری گازی است.
تعدادی از اتاق های درافشان سرویس بهداشتی اختصاصی دارند ولی میهمانان اتاق ها می بایست از سرویس عمومی در حیاط مجموعه استفاده کنند.

گردشگران می توانند با اقامت در این اقامتگاه تجربه ی زندگی روستایی و سنتی را داشته باشند و از معماری سنتی و غذاهای محلی این منطقه لذت ببرند.

از جمله جاذبه های طبیعی و تاریخی این منطقه میتوان به اماکن زیر اشاره کرد:

قلعه ی ایزد خواست
ایزدخواست شهری باستانی است که بیشتر جهان‌گردان و گردشگران خارجی در سیاحت‌نامه‌ی خود از این شهر و بخصوص از قلعه‌ی ایزدخواست نام برده‌اند. قلعه یا دژ ایزد خواست نخستین بنای خشتی چند طبقه‌ای دنیا است. این قلعه در فاصله ۵۷کیلومتری شمال آباده قرار دارد و نکته‌ی قابل جالب درمورد این قلعه شباهت بسیار زیاد آن با ارگ بم است به طوریکه و بعد از ارگ بم، وسیع‌ترین بنای خشتی جهان به‌ شمار می‌رود.

یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این قلعه، امنیت چشمگیر آن بوده است که به دلیل وجود شمار زیادی خندق عمیق اطراف آن، یکی از دست‌نیافتنی‌ترین بناها برای غارتگران و دشمنان بوده است.

کاروانسرای ایزدخواست
این کاروانسرای در جنوب قلعه ایزد خواست واقع است و قدمت آن به دوره صفویه برمی گردد،. شامل یک حیاط مربع شکل در میانه این کاروانسرا است و دارای تعداد زیادی حجره و اتاق در اطراف آن است.

قصر بهرام گور
قصر بهرام گور که در نزدیکی سورمق و جوشقان، سمت راست جاده شیرازبه آباده قرار دارد، تل بسیار بزرگی خاک به ارتفاع حدود ۹ متر است، که بر اساس منابع تاریخی این تل مشهور به یکی از قصرهای بهرام گور از پادشاهان دوره ساسانی می‌باشد. این بنا که هم اکنون بخش زیادی از آن فروریخته است شامل دیوارهایی با خشت‌هایی مکعبی شکل است.

عمارت کلاه فرنگی
از دیگر جاذبه های زیبا و دیدنی در مرکز شهر آباده عمارت کلاه فرنگی می باشد. قدمت این بنا مربوط به دوره قاجار می باشد. ساختمان دارای معماری تقریبا دایره ای شکل بوده که در میانه ی باغچه ای کوچک و زیبا واقع شده است.

تیمچه صرافیان
از دیگر آثار باقی مانده از دوره قاجاریه که در بازار قدیمی شهر آباده قراردارد تیمچه صرافیان است. این بنای آجری شامل حیاطی مستطیل شکل در وسط آن است، که دور تا دور آن اتاقها وحجره ها در دو طبقه قرار گرفته است. طاق ورودی این بنا در دو طرف دارای مقرنس های زیبای گچی است.

منطقه ی شکارممنوع بصیران
این منطقه در ۴ کیلومتری جنوب آباده قراردارد و منطقه ای بسیار گسترده است که به دلیل گونه های نادر گیاهی و جانوری از دیرباز مورد حفاظت قرار گرفته است. این منطقه یکی از ارزشمند ترین زیستگاه های حیات وحش کشور و استان به شمار می رود.

اقامت برای کودکان کمتر از ۱۰ سال نیم بها می باشد.

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز : ۲۷۶ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۱۱ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن مرودشت : ۲۲۱ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۳۳ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن صفاشهر : ۹۰.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری آباده : ۴.۶ کیلومتر ( ۸ دقیقه )
فاصله تا تیمچه صرافیان : ۷۵۰ متر ( ۴ دقیقه )
فاصله تا عمارت کلاه فرنگی : ۷۴۰ متر ( ۴ دقیقه )
فاصله تا شهر شیراز : ۲۷۲ کیلومتر ( ۳ ساعت و ۹ دقیقه )
فاصله تا تفرجگاه قصریعقوب و چشمه مراد : ۱۰۲ کیلومتر ( ۱ساعت و ۲۳ دقیقه )
فاصله تا قلعه ناصرآباد : ۸۷.۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵ دقیقه )
فاصله تا قصر بهرام گور : ۸۷.۷ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۶ دقیقه )
فاصله تا کاروانسرای تاریخی ایزد خواست : ۶۸.۸ کیلومتر ( ۵۲ دقیقه )
فاصله تا رودخانه ایزدخواست ( سد قوسی صفوی ) : ۶۹.۳ کیلومتر ( ۵۵ دقیقه )
آدرس : فارس ، شهر آباده ، خیابان شهید بهشتی (جزمودق)،روبروی تکیه ، اقامتگاه بومگردی دُرافشان

اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده
اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده
اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده
اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده
اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده
اقامتگاه بوم گردی درافشان آباده

منبع : پارمین – یواسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هتلداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا