هنر در خدمت دین از دستاوردهای انقلاب اسلامی است


هنر در خدمت دین از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

بیرجند - ایرنا - رئیس حوزه هنری گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی قرارگیری هنر در خدمت دین است.

محسن مومنی شریف روز چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: هنر و دین قبل از انقلاب اسلامی فاصله زیادی با هم داشتند و از بدو انقلاب این مهم دغدغه‌ای برای معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بود.

وی گفت: امام خمینی (ره) بدو ورود به ایران در بهشت زهرا بر اهمیت سینما و نسبت آن بر انقلاب تاکید کردند که نشان از وجود این دغدغه بود.

رئیس حوزه هنری اظهار داشت: این دغدغه همطراز با دیگر حوزه‌ها مورد توجه قرار گرفت که امروز می‌توان دستاوردهای قابل توجهی را در این حوزه نام برد.

وی تصریح کرد: ورود جوانان مومن انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب و تولید محتوای هنری در این حوزه نقش موثری در تحقق اهداف مقام معظم رهبری خواهد داشت.

مومنی شریف با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی اقدامات خوبی از بدو انقلاب تاکنون صورت گرفته است افزود: به لحاظ امکانات متاسفانه هنوز فاصله داریم که برای به‌کارگیری استعدادهای هنری باید تقویت شود.

رئیس حوزه هنری روز چهارشنبه همزمان با ۲۷ شهریور روز شعر و ادب پارسی وارد خراسان جنوبی شد.

شرکت در همایش خوبان پارسی گو و رونمایی از تازه‌های شعر خراسان جنوبی، بازدید از نگارخانه و استودیو حوزه هنری و دیدار با هنرمندان از برنامه‌های مومنی شریف در خراسان جنوبی است.

«من عاشم شعر گفتنم وقتی که»، «صد حکمت صد رباعی» و «از این درد مشترک» کتاب هایی است که امروز رونمایی می‌شود.

کتاب «صد حکمت صد رباعی» اثر علیرضا خسروی ۱۰۰ حکمت نهج‌البلاغه را در قالب رباعی به نظم درآورده که در نوع خود بی‌نظیر است.

کتاب «من عاشق شعر گفتنم وقتی که» اثر سید روح الله فریدونی در قالب رباعی به نظم درآمده و سید محمود زینلی «از این درد مشترک» را در قالب‌های رباعی؛ غزل، مثنوی و آیینی نوشته و در این کتاب بیشتر به اشعار آیینی پرداخته است.

حوزه هنری خراسان جنوبی تاکنون ۵۱ کتاب در حوزه‌های مختلف شعر و ادبیات پارسی، فرهنگ و تمدن، تاریخ شفاهی، خاطرات انقلاب و دفاع مقدس منتشر کرده است.

بیست و هفتم شهریور سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، شاعر ایرانی در تقویم رسمی کشورمان روز ملی شعر و ادب پارسی نامیده شده است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو