16 هزار تن خرما در نیکشهر برداشت شد


16 هزار تن خرما در نیکشهر برداشت شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال 16 هزار تن خرما از سطح سه هزار و 750 هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شد.

حبیب رئیسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط اقلیمی و هوای گرم و خشک نیکشهر زمینه برداشت خرما در این شهرستان را زودتر از سایر نقاط سیستان و بلوچستان و کشور فراهم کرده به طوریکه در نیمه نخست خرداد نخستین برداشت این محصول انجام می‌شود.
وی سطح زیرکشت نخلستان‌های نیکشهر را سه هزار و ۹۵۰ هکتار ذکر کرد و افزود: سه هزار و ۷۵۰ هکتار از این سطح بارور و بقیه غیر بارور است.

مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر با بیان اینکه ۴۲ رقم خرما در این شهرستان کشت می‌شود،گفت: هر هکتار از نخلستان‌های خرمای این شهرستان زمینه اشتغال ۲ نفر را فراهم کرده است.

وی از افزایش ظرفیت سردخانه‌های نگهداری خرما در نیکشهر خبر داد و افزود: ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان از چهار هزار و ۴۰۰ تن سال گذشته هم اینک به ۶ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

به گزارش شهرستان نیکشهر با افزون بر هشت هزارهکتار زمین زراعی و باغی در ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با سطح زیر کشت ۵۷ هزار هکتار نخلستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید ۷۰ رقم خرما از مهمترین تولیدکنندگان،صادرکنندگان و زودرس‌ترین خرما در میان استان‌های کشور محسوب می‌شود که در این میان ارقام ربی، مضافتی، زاهدی، دسکی، رنگنو، هلیله، کلگی، شکری و سنگ شکن از مهمترین و با کیفیت ترین محصولات است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟