سیستان و بلوچستان نیازمند 64 ایستگاه هواشناسی جدید است


سیستان و بلوچستان نیازمند 64 ایستگاه هواشناسی جدید است

زاهدان- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس طرح جامع هواشناسی، توسعه شبکه پایش حداقل نیازمند تاسیس 64 ایستگاه جدید هواشناسی است تا به استانداردهای حداقلی برسیم و گرید شبکه این استان به محدوده 50 در 50 کیلومتر برسد.

دوست محمدکلیم روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار مهرستان که در محل این فرمانداری برگزار اظهار داشت: یکی از سیاست‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان اولویت بخشی به ایجاد ایستگاه‌های خودکار در شهرها و شهرستان‌های تازه تاسیسی است که در طرح جامع توسعه شبکه پایش هواشناسی استان قرار دارند.
وی افزود: هم‌اینک ۲۰ ایستگاه هواشناسی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان را پایش می‌کنند که با توجه به مساحت استان این تعداد ایستگاه بسیار ناچیز است که اگر بخواهیم استانداردهای کشورهای پیشرفته را در این زمینه اعمال کنیم باید تعداد ایستگاه پایش زمینی خود را به ۳۰۰ ایستگاه برسانیم.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هواشناسی استان اولویت توسعه شبکه پایش خود را به شهرستانها و شهرهای تازه تاسیس می‌دهد تا از داده‌های پایه در فرایند توسعه این شهرها نیز استفاده شود.
وی گفت: شهر آشار در مهرستان نیز یکی از این اولویت‌هاست که در صورت تامین اعتبار در سال‌های آینده عملیاتی خواهد شد.

فرماندار مهرستان نیز با اشاره بر اهمیت هواشناسی در برنامه‌ریزی‌های شهرستان،گفت: فرمانداری آماده ارائه هرگونه همکاری و همراهی برای ایجاد ایستگاه جدید هواشناسی در منطقه است.
محمد رفیع دهواری ابراز امیدواری کرد که ایجاد ایستگاه هواشناسی در شهرهای تازه تاسیس مهرستان با اولویت و فوریت بیشتری در دستور کار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا