نشست‌های بایری که دایر نشود بهتر است


نشست‌های بایری که دایر نشود بهتر است

بجنورد- ایرنا- نشست‌ها و دورهمی‌هایی که به نام‌های مختلف کارگروه‌، شورا و کمیته‌ برگزار می‌شود اما هیچ نتیجه‌ای دربر ندارد این بار صدای رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی را درآورد.

شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی سه شنبه شب در حالی برگزار شد که هادی قوامی آنرا نشستی بایر خواند که محصولی ندارد و تنها سبب گرفتن وقت مدیران شده است.

نماینده اسفراین در مجلس، این شورا را نشستی آشفته خواند و گفت که از این همه آشفتگی در این نشست، سردرد گرفته است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی هم از اینکه برخی اعضا آن را شوخی گرفته اند، انتقاد کرد و گفت که این نشست شبیه به «مهدکودک» شده است.

محمدعلی شجاعی اظهار داشت که اگر نشست بعدی قرار است اینگونه برگزار شود، همان دایر نشود، بهتر است.

آشفتگی نشست شورای آموزش و پرورش شاید ریشه در ناآشنایی با حقوق آموزش و پرورش داشته باشد، که سبب شده این نهاد در احقاق حقوق خود و مطالبه آن دچار سردرگمی باشد و به قول دبیر این شورا، موجب گم شدن در قوانین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست، مدام این نهاد را مظلوم خواند و گفت که بعضا آموزش و پرورش در اجرای برخی کارها به در بسته می خورد و به همین علت نتوانسته است مصوبات شورا را پیش ببرد، اما نگفت که چقدر از قانون برای احقاق این حقوق استفاده کرده است.

یکی از گلایه های استاندار خراسان شمالی، معطل ماندن مصوبه نشست پیشین شورای آموزش و پرورش مبنی بر شناسایی زمین برای ساخت مدارس بود.

استاندار، دستور داده بود تا زمین های با کاربری آموزشی که در شهرها در اختیار شهرداری، راه و شهرسازی و سایر نهادها است شناسایی و برای تملک و اختصاص آن به ساخت مدرسه اقدام شود اما آموزش و پرورش استان تا کنون هیچ تملکی انجام نداده است که یکی از علت های این امر کمبود اعتبار عنوان شد.

یکی از سوال ها که در این نشست به نوعی بی پاسخ و در ابهام ماند، این بود که ساخت مدرسه در مجموعه های مسکن مهر بر عهده کدام نهاد است؟ آموزش و پرورش چگونه می تواند سهم خود را از شهرداری ها، تعاونی های مسکن مهر یا راه و شهرسازی بگیرد؟

سوال های استاندار هم در این باره به پاسخ مشخصی منجر نشد.

با تاکید استاندار خراسان شمالی، قرار شد این نشست های بایر دیگر در استان دایر نشود، تا مردم استان بیش از این از بی‌ثمربودن آن آسیب نبینند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین