زیرساخت‌های بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها را باید ارتقا داد


زیرساخت‌های بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها را باید ارتقا داد

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه لرستان گفت: زیرساخت‌های بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها را باید ارتقا داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین حاتمی کن کبود، در جلسه رونمایی از بخش‌های انگلیسی و عربی تارنمای دانشگاه لرستان، اظهار کرد: شاهد هستیم که در سال‌های اخیر، اقدامات خوبی در راستای بسط ارتباطات و تعاملات بین المللی دانشگاه لرستان صورت گرفته است و ما در این زمینه، نوپا، اما در حال توسعه هستیم.

وی تصریح کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های مختلفی است و متناسب با این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، باید همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه لرستان را گسترش داد.

جای خالی معاونت امور بین‌الملل در دانشگاه ها

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که زیرساخت‌های بین المللی شدن دانشگاه لرستان را ارتقاء دهیم.

حسن کلاته، رئیس گروه همکاری‌های دو جانبه علمی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: دانشگاه‌های کشور، بیش از پیش، باید به سمت بین المللی شدن حرکت کنند و مشارکت فعال در هنجارسازی بین المللی علم و دانش داشته باشند.

وی بر تقویت هرچه بیشتر تعاملات و ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه لرستان، تأکید کرد.

او ادامه داد: امروزه، تولید علم و دانش در جهان به صورت شبکه‌ای است و ما باید در این شبکه جهانی، حضور و مشارکت فعال و اثرگذار داشته باشیم.

کلاته تصریح کرد: زیرساخت‌های بین المللی شدن دانشگاه‌ها را باید ارتقاء داد؛ به گونه‌ای که دانشگاه‌ها دارای معاونتی به نام معاونت بین الملل باشند.

رئیس گروه همکاری‌های دو جانبه علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تأکید کرد: بین المللی شدن یک دانشگاه فقط محدود به این نباید باشد که تیم مدیریتی آن دانشگاه، نگاه بین المللی داشته باشند؛ بلکه علاوه بر تیم مدیریتی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان آن دانشگاه هم باید نگاهشان در فعالیت‌های علمی و پژوهشی، یک نگاه بین المللی باشد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا