ابهام‌گویی گاهی در جامعه نزاع و درگیری ایجاد می‌کند


ابهام‌گویی گاهی در جامعه نزاع و درگیری ایجاد می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: ابهام‌گویی از شیوه‌های نادرست اطلاع‌رسانی است که گاهی در جامعه نزاع و درگیری ایجاد می‌کند. اهداف خوب یا سوء رسانه‌ها در انتشار اخبار می‌تواند دستیابی به حقیقت یا پنهان ماندن آن را برای مردم رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ شهریور ماه به مناسبت ایام دهه دوم محرم در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: امروز رسانه‌ها با اهداف متفاوت به نشر و ارسال اخبار می‌پردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر مردم درباره جهت‌گیری رسانه‌ها و میزان صداقت منبع خبری آنها آگاهی داشتند رسانه‌ها بر حفظ اعتبار نزد مخاطبان تلاش می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره دستیابی مردم به حقیقت، بیان کرد: اهداف خوب یا سوء رسانه‌ها در انتشار اخبار می‌تواند دستیابی به حقیقت یا پنهان ماندن آن را برای مردم رقم بزند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز هدف و انگیزه برخی رسانه‌ها برای انتشار اخبار به تمام معنا خباثت و دشمنی است که حتی اگر راست هم بگویند با همین انگیزه است.

وی درباره اهمیت گرایش درست و صحیح رسانه‌ها، ابراز کرد: برخی رسانه‌ها اهداف و انگیزه خود را در اخبار پنهان می‌کنند که این خباثت و بی‌ایمانی آن رسانه را نشان می‌دهد بی‌بی‌سی جنایتکار نمونه بارز چنین رسانه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره ضرورت حذف برخی شیوه‌ها در رسانه‌ها، تاکید کرد: ابهام‌گویی یک نمونه از این شیوه‌های نادرست است که گاهی در جامعه نزاع و درگیری ایجاد می‌کند.

وی درباره شیوه بیان یک مسوول و شئوون او، گفت: در یک کلام می‌توان هزاران هدف را پنهان کرد به عنوان نمونه از یک خبر می‌توان صد نوع تیتر زد که اهداف مثبت و منفی در آن نهفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: به طور معمول افرادی که هدف سوء ندارند آشکار و شفاف کار کرده و اخبار آنها شعاری نشان داده نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نابودی کشور تنها هدف غرب‌زدگان است، خاطرنشان کرد: امروز برخی افراد سیاسی با راه اندازی سیاه‌نمایی و جنگ زرگری شورای نگهبان را بر رد صلاحیت خود تهدید می‌کنند، رسانه‌ها باید مردم را بیدار کنند که نسبت به چنین مسائلی آگاهی پیدا کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی