مدیرعامل ایرنا: رسانه‌های غربی واقعیت‌های ایران را منتشر نمی‌کنند


مدیرعامل ایرنا: رسانه‌های غربی واقعیت‌های ایران را منتشر نمی‌کنند

تهران - ایرنا - « سید ضیا هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تاکید کرد، رسانه های غربی به ویژه آمریکایی که تحت سیطره تعصبات و منافع سیاسی قرار دارند، تصویر واقعی و پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف از جمله در حوزه های علمی ، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را منتشر نمی کنند.

هاشمی در دیدار« جوزپه پرونه» سفیر ایتالیا در ایران خاطرنشان کرد، چالش های آمریکا با ایران از زمانی شروع شده که فرآیندهای دموکراتیک در ایران مانند برگزاری انتخابات و نقش آفرینی زنان توسعه یافته است و در چهار دهه گذشته شاهد دشمنی های آمریکا با مردم ایران از جمله در جریان تحریم های ظالمانه بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه دولت و ملت ایران از بسیاری موانع ناشی از تحریم ها عبور کرده و اکنون کشور در حال حرکت بسوی ثبات اقتصادی قرار دارد، گفت: از رسانه های مهم جهان که بیشتر آنها در تهران دفتر و نماینده دارند انتظار می رود واقعیت های ایران را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

مدیرعامل ایرنا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فضای اجتماعی و فرهنگی ، جایگاه مردم از جمله زنان، ظرفیت های اقتصادی و گردشگری ایران، اظهارداشت که رسانه های ایتالیایی و ایرانی به ویژه خبرگزاری های رسمی دو کشور زمینه ساز شناخت متقابل مردم ایران و ایتالیا از یکدیگر باشند و ظرفیت های دو طرف را برای تعمیق و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و همکاری های فرهنگی ، علمی ، دانشگاهی ، رسانه ای و گردشگری تهران و رم مورد اهتمام ویژه قرار دهند.

هاشمی با تاکید بر ضرورت تلاش رسانه ها برای ترویج « همگرایی و روابط صلح جویانه در سطح منطقه و جهان»، تاکید کرد که رویکرد ایرنا با سابقه ای 85 ساله در حوزه خارجی معرفی واقعیت ها و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در جهان و منطقه و توسعه و تقویت روابط ایران با کشورهای جهان به ویژه همسایگان است.

سفیر ایتالیا: واقعیت های ایران با آنچه شنیده ام، تفاوت دارد

سفیر ایتالیا در ایران نیز در این دیدار که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: نخستین حضورم در ایران به سفر سال 2005 برای گذراندن تعطیلات برمی گردد و آنچه دیدم با آنچه خوانده و شنیده بودم،‌ تفاوت زیادی داشت و زمانی هم که به عنوان سفیر فعالیت خود را شروع کردم، این تفاوت‌ها را بیشتر مشاهده کردم.

جوزپه پرونه با اشاره به روابط نزدیک میان دو ملت ایران و ایتالیا افزود:بعد از چین، دانشجویان ایرانی، بیشترین شمار دانشجویان خارجی در ایتالیا را تشکیل می‌دهند.

وی از ملت ایران به عنوان ملتی پرانرژی و فرهیخته یاد و ابراز امیدواری کرد که ملت های جهان از جمله ایتالیایی ها با واقعیت های ایران بیشتر آشنا شوند.

سفیر ایتالیا در این زمینه بر نقش و وظیفه رسانه ها تاکید کرد.

پرونه در پایان این دیدار که بیش از یک ساعت طول کشید از اتاق های خبر داخلی و خارجی ایرنا دیدن کرد و ضمن گفت وگو با سردبیران و خبرنگاران از نزدیک در جریان فعالیت های خبری ایرنا در حوزه های مختلف قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا