تشخیص سرطان پوست با استفاده از دستگاه قابل حمل


تشخیص سرطان پوست با استفاده از دستگاه قابل حمل

تهران- ایرنا - گروهی از محققان انستیتوی فناوری استیونز واقع در نیوجرسی آمریکا، فناوری جدیدی را برای تشخیص ضایعات پوستی و ارزیابی خوش‌خیم یا سرطانی بودن این ضایعات توسعه دادند که می‌تواند زمینه را برای تولید تجهیزات قابل حمل تشخیص سرطان پوست فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، به گفته نگار توسلیان و امیر میربیک سبزواری مدیران این گروه تحقیقاتی، این فناوری علاوه بر حذف ۵۰ درصد از نمونه‌برداری‌های غیرضروری می‌تواند هزینه‌های سنگین تشخیص سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در حال حاضر سالانه ۹۵۰۰ مورد ابتلا به سرطان پوست تنها در میان شهروندان آمریکایی تشخیص داده می‌شود.
در این فناوری از امواج با طول موج در مقیاس میلیمتر استفاده می‌شود. این امواج در فناوری ساخت گوشی‌های هوشمند و اسکنرهای امنیتی فرودگاهی کاربرد دارند. تومورهای سرطانی در مقایسه با سلول‌های سالم، میزان بیشتری از انرژی این امواج را منعکس می‌کنند و امکان تشخیص بافت بیمار را با شناسایی سلول‌هایی که بیشترین بازتابش را دارند، فراهم می‌کند. در واقع میزان انعکاس انرژی توسط بافت سرطانی ۴۰ درصد بیش از سلول‌های سالم است.
محققان آنتی ساختند که قادر است تصاویر با کیفیتی را از بافت بیمار به دست دهد و در آزمایشات اولیه که با استفاده از نمونه‌های گرفته شده در مرکز پزشکی دانشگاه هکنسک در آمریکا بدست آمد، دریافتند این فناوری امکان تشخیص بافت سرطانی را با دقتی مشابه روش‌های آزمایشگاهی فعلی دارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه IEEE Transactions on Medical Imaging منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا