اسپیس ایکس برای اولین پرواز آزمایشی استارشیپ جدیدش آماده می‌شود


اسپیس ایکس برای اولین پرواز آزمایشی استارشیپ جدیدش آماده می‌شود

تهران- ایرنا- ایلان ماسک از اولین پرتاب آزمایشی غریب الوقوع موشک جدید استارشیپ خود خبر داد.، قرار است این استارشیپ ماه میلادی آینده اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، تکنسین‌های شرکت اسپیس ایکس در جنوب تگزاس شنبه گذشته ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) سومین و آخرین گنبد فولادی موشک استارشیپ جدید این شرکت را که Mk۱ نام دارد، بر فراز آن قرار دادند.

این محققان برای قرار دادن این گنبد بر فراز این موشک استارشیپ از یک روش جدید در هم ادغام کردن استفاده کردند که قرار است ایلان ماسک مدیر عامل شرکت فضایی اسپیس ایکس از این سیستم جدید در هم ادغام کردن در جریان یک سخنرانی که روز ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) ارائه می‌شود، رونمایی کند. پرواز آزمایشی Mk۱ قرار است روز ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ) انجام شود.

به نظر می‌رسد این گنبد نهایی قطعه آخری است که قبل از اضافه شدن نوک مخروطی Mk۱ بر فراز آن و شروع ساخت ساختمان داخلی این موشک استارشیپ، اضافه شده است.این گنبد فوقانی مکانی است که مخزن اکسیژن مایع استارشیپ Mk۱ قرار خواهد گرفت.

با قرار گرفتن این گنبد فوقانی به نظر می‌رسد که بخش موتور و مخزن این موشک در اصل آماده هستند - تنها تغییرات احتمالی دیگر می‌تواند مربوط به سخت‌افزار خارجی گنبد باشد.

موشک استارشیپ Mk۱ یکی از اصلی‌ترین گام‌های شرکت اسپیس ایکس برای عملی کردن پروژه عظیم استارشیپ است. پروژه استارشیپ اصلی‌ترین هدف شرکت اسپیس ایکس برای تحقق رویایی سفر به سیاره سرخ است. در صورت پرتاب موفق موشک استارشیپ MK۱ دیگر خبری از موشک‌های آزمایشی نخواهد بود و اسپیس ایکس رسما تمام تمرکز خود را بر روی ساخت فضاپیمای اصلی‌اش خواهد گذاشت.

قرار است استارشیپ Mk۱ تا ارتفاع ۲۰کیلومتری (۱۲ مایل) از سطح زمین بالا برود و سپس به محل پرتاب خود بازگردد.

البته موشک استارشیپ MK۱ اولین نمونه مرتبط با پروژه استارشیپ نیست. پیش از MK۱، تمام توجهات، معطوف به موشک استارهاپر بود. این موشک که بسیار کوچکتر از MK۱ بود، اهداف بسیار کوچکتری هم از این نمونه جدید استارشیپ اسپیس ایکس داشت. اوج جاه‌طلبی‌های استارهاپر، این بود که به ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح زمین برسد. این موشک در دومین پرتاب آزمایشی خود توانست به این ارتفاع برسد و با همین کار به ظاهر ساده و کوچک، راه را برای فرزند جاه‌طلب‌ترش، یعنی همین موشک استارشیپ MK۱ باز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06