2239 نفر در سیب و سوران توسط پزشکان هلال احمر ویزیت رایگان شدند


2239 نفر در سیب و سوران توسط پزشکان هلال احمر ویزیت رایگان شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 239 نفر از مردم روستاهای سیب و سوران از خدمات بهداشتی درمانی اعضای کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان مرکزی به طور رایگان بهره‌مند شدند.

رسول راشکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای این کاروان در قالب مرحله دوم «نذر آب»متشکل از ۱۲ پزشک عمومی، دندانپزشک و متخصص خون و آنکولوژی، ژنتیک، چشم، زنان، ارتوپد، اطفال و داخلی از ۲۳ شهریور به مدت چهار روز در روستای پسکوه سیب و سوران مستقر شدند.

وی ادامه داد: در زمان استقرار کاروان سلامت اعزامی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در سیب و سوران ۳۳۸نفر از سوی پزشکان عمومی و هزار و ۸۵۱ نفر توسط پزشکان متخصص ویزیت رایگان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۱۵۰ بسته غذایی، ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و اسباب بازی به ارزش ۲۰ میلیون ریال را از دیگر خدمات کاروان سلامت استان مرکزی در جنوب شرق این استان ذکر کرد.

وی بیان کرد: همچنین افتتاح مخزن آب روستای سرسوره با تامین ۷۰۰ متر لوله برای پمپاژ و انتقال آب از چاه به مخزن روستا از دیگر خدمات اعضای این کاروان سلامت بوده که زمینه بهره‌مندی سه هزار روستایی سیب و سوران از آب آشامیدنی سالم را فراهم کرد.

راشکی انجام برنامه‌های ورزشی و فرهنگی را از دیگر خدمات این کاروان سلامت ذکر کرد.

وی از خدمات تمامی داوطلبان نیکوکار و جوانان عضو مشارکت کننده در کاروان سلامت و نیکوکاری هلال احمر در روستاها و مناطق محروم سیب و سوران تقدیر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح ملی « نذر آب» گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی این استان مرحله نخست این طرح را در تابستان پارسال در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت به اجرا در آورد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان