آتش سوزی بادامستان طارم مهار شد


آتش سوزی بادامستان طارم مهار شد

زنجان - ایرنا - آتش سوزی بادامستان روستای تفتان طارم که از ظهر روز گذشته در محدوه کمتری آغاز و به تدریج گسترش یافته بود؛ با تلاش نیروهای استانی و شهرستانی بامداد امروز /چهارشنبه/ مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس با توجه به گستردگی آتش سوزی بادامستان طارم ۶۰۰ نفر از نیروهای استانی و شهرستانی بکار گیری شدند که خوشبختانه در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز/چهارشنبه/ مهار شد.

توحید سلیمی گفت: در این حادثه ۱۵۰ نفر از نیروهای شهرستانی و ۴۵۰ نفر از نیروهای شهر زنجان برا ی شتاب بخشی در مهار آتش، به منطقه اعزام شده بودند که نقش نیروهای مردمی نیز بسیار چشمگیرتر بود.

وی اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته ۱۶۰ نفر از نیروهای ارتش و سپاه استان، ۶۰ نفر از اداره کل منابع طبیعی، ۳۰ نفر از جهاد کشاورز، ۱۵ نفر از اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای به محل اعزام شدند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به قانون شهری شهرداری فقط ملزم به انجام عملیات در محدوه حریم شهری است اما بنا بر دستور استاندار زنجان ۱۵۰ نفر از نیروهای شهرداری زنجان نیز با امکانات و تجهیزات خود حدود نیمههای شب به محل حادثه رسیدند که نقش بسزایی در تسریع عملیات امداد رسانی داشت.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر نمی توان بر آورد دقیقی از میزان خسارات وارد شدده مراتع بادامستان طارم را اعلام کرد که این کار مهم از طریق عکس های هوایی و یا بصورت جی پی اس انجام خواهد گرفت.

سلیمی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران این استان با توجه به مهار آتش سوزی وضعیت را از طریق متولیان مربوطه در طارم پیگیری می کند و در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات درپاسخ به بحران نیز این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها