92 خانه هلال و داوطلب در استان اردبیل راه‌اندازی شد


92 خانه هلال و داوطلب در استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح ایجاد خانه‌های هلال ،تاکنون 92 خانه هلال و داوطلب در مناطق مختلف این استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایرنا ،رامین معبودی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: از این تعداد ۳۶ خانه هلال و ۵۶ خانه داوطلبان در مناطق روستایی با هدف ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان حوادث قهری راه‌اندازی شده و در اختیار اهالی این مناطق قرار گرفته است.

او با بیان اینکه ایجاد آمادگی در بین مردم برای رویارویی با حوادث غیر مترقبه همراه با آموزش همگانی امداد و نجات در بین اقشار و گروه‌های مختلف جامعه از اهداف بلند مدت جمعیت هلال احمر است، اظهار داشت: برنامه هلال احمر استان راه‌اندازی ماهانه یک تا ۲ خانه هلال در مناطق مختلف استان می‌باشد.

معبودی هدف اصلی از ایجاد خانه‌های هلال در روستاهای استان را آموزش نیروهای امداد و نجات از بین اهالی برای ارائه خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان حوادث قهری احتمالی در زمان وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن ذکر کرد.

وی اظهار داشت: آموزش تیم‌های امداد و نجات همراه با آگاهی از نحوه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در جهت کاهش تلفات جانی در زمان وقوع حوادث به حداقل ممکن نیز در اولویت برنامه‌های هلال احمر استان قرار دارد.

به گفته معبودی ، جمعیت هلال احمر استان اردبیل امسال کاروان نیکوکاری به روستاهای کم‌برخوردار برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاییان اعزام کرده و برنامه‌های متعددی نیز در دست اجرا دارد.

او با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان ۲ هدف اصلی آموزش مردم و مسئولان و کارکنان ادارت دولتی ،سازمان‌ها ، ارگان‌ها و نهادها را در دستور کار خود قرار داده ، افزود: تاکنون ۴۰ دستگاه اجرایی استان برای شرکت در دوره‌های آموزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

معودی همچنین از کمک‌های نقدی و غیرنقدی ۱۴ میلیارد ریالی مردم استان به سیل‌زدگان بهار امسال خبر داد و گفت: چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از این کمک‌ها نقدی و مابقی نیز غیرنقدی و اقلام موردنیاز سیل‌زدگان می‌باشد.

فرماندار خلخال نیز در این نشست از منطقه‌بندی شهر خلخال برای اسکان مردم در زمان وقوع حوادث قهری همچون زلزله خبر داد و افزود: با توجه به حوادث سیل اخیر در کشور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفته است.

فریدون بابایی اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح وسیعی از مناطقی که احتمال ورود سیلاب از آنها به داخل شهر وجود دارد، در حال اجرا بوده و با لایروبی رودخانه‌ها و آزادسازی مسیر دره‌های طبیعی و مسیل عبور جریان‌های طبیعی آب از وقوع حوادث سیل در زمان بارندگی‌های شدید جلوگیری خواهد شد.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی بشماار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی بر جای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس