تاجران ترکیه‌ای مشتاق استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو هستند


تاجران ترکیه‌ای مشتاق استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو هستند

ارومیه - ایرنا - رئیس انجمن فعالان اقتصادی و کارآفرینان ارزروم ترکیه گفت: تاجران ترکیه‌ای مشتاق استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو هستند که تسهیل تجارت در این منطقه می‌تواند در افزایش این اشتیاق موثر باشد.

ابراهیم گوزوتوک /ibrahim gozutuk/ شامگاه سه‌شنبه در دیدار با معاون سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مرزهای ایران و ترکیه همواره مرز صلح، دوستی و آرامش بوده است، افزود: زمینه همکاری بسیار خوبی بین تجّار و بازرگانان ۲ کشور فراهم است.

وی اضافه کرد: احداث شهرک صنعتی مشترک در ماکو برای ۲ طرف ایران و ترکیه بسیار پرسود و باصرفه بوده و می توان با تسریع در این امر، همکاری تجاری بازرگانان و فعالان صنعتی ۲ کشور را موجب شد.

وی به تسهیل حمل و نقل کالا بین ۲ کشور تاکید کرد و ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل ترانزیتی و بهسازی جاده های مواصلاتی، تسهیل در تخلیه و بارگیری، حمایت از تجار و صنایع کوچک می تواند در روند توسعه تجارت ۲ کشور ایران و ترکیه اثر بسیار زیادی داشته باشد.

مهدی خلف‌خانی معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با اعلام آمادگی در خصوص رفع مشکلات سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت:‌ وجود نیروی کار جوان، باانگیزه و کاردان، ‌مشوق ها و مزیت های منطقه آزاد، انرژی ارزان و دسترسی به بازارهای جهانی، منطقه آزاد ماکو را از دیگر نقاط کشور برای توسعه تجارت با ترکیه متمایز کرده است.

حسین حمزه لو معاون فرهنگی، ‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای احداث هتل در منطقه ادامه داد: ماکو به دلیل وجود اشتراک فرهنگی و وجود زمینه فعالیت‌های اقتصادی می تواند مهمترین منطقه هدف سرمایه گذاری برای ترک ها باشد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با نخجوان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022