کمک 1.7 میلیارد ریال به هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌شرقی در محرم


کمک 1.7 میلیارد ریال به هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌شرقی در محرم

تبریز - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام محرم یک میلیارد و 700 میلیون ریال برای برگزاری مراسم های عزاداری به هیئت‌های مذهبی و مساجد استان کمک شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان کمک هزینه برگزاری مراسمات عزاداری با برگزاری طرح «شمیم حسینی» برای اولین بار از محل نیات واقفان به ۱۷۹ هیات و مسجد تحویل داده شد.

وی اطعام عزاداران حسینی را از بیشترین و مهمترین نیت های واقفان اعلام کرد و اظهار داشت: در دهه اول محرم امسال بیش از ۳۰ هزار نفر از محل نیات واقفان خیراندیش اطعام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده از چند روز مانده به محرم، در تمامی اماکن مقدس استان به روی عاشقان اهل بیت باز بود و نوای یاحسین و یاعباس در بیش از ۳ هزار و ۵۶۰ مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه آذربایجان شرقی طنین انداز شد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه مساجد و امامزاده ها بهترین مکان برای عبادت و عزاداری هستند، تلاش شد تا با حمایت از هیئت امنای مساجد و امامزاده ها این مکانها به اصلی ترین مأمن عاشقان در ماه محرم تبدیل شوند.

وی اعزام مبلغان دینی به مراسم های مختلف برای پاسخگویی به شبهات و سخنرانی ها را از دیگر برنامه های این اداره کل اعلام کرد و گفت: در دهه اول محرم ۱۲ مبلغ اعزامی از قم و ۲۰ مبلغ دینی در مراسم های مختلف برای ترویج فرهنگ حسینی و تبیین اهداف عاشورا حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و اهمیت این محافل در دهه اول محرم یادآوری کرد: در ۱۴ مسجد استان ۱۴ محفل قرآنی و انس با قرآن با توجه به هدف امام حسین (ع) دراحیای دین و قرآن در قیام خود در سطح استان برگزار شد.

وی گفت: برنامه های ماه محرم اوقاف و امور خیریه استان تا اربعین حسینی ادامه داشته و در اربعین هم با برپائی موکب اوقاف در کشور عراق از زائران حسینی پذیرایی می شود.

۸۰۲۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو