اخلاص شیعه در برگزاری عزای سیدالشهداء(ع) ترجمان آیات وحی است


اخلاص شیعه در برگزاری عزای سیدالشهداء(ع) ترجمان آیات وحی است

آیت‌الله حسینی مازندرانی گفت: حضرت فاطمه (س) پیراهن شب عروسی خود را به فردی نیازمند تقدیم کردند و مردم ما با الهام از همین سیره و با وجود همه مشکلات مالی، امسال نیز برای مجلس عزای حضرت امام حسین (ع) سنگ‌تمام گذاشتند.

آیت الله «سید رضا حسینی مازندرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه قرآن کریم، انفاق را یکی از ویژگی های مومنان نامیده است، اظهار کرد: انفاقی مورد قبول است که برای خدا باشد.
این نماینده ولی فقیه و مراجع تقلید در شهرری با بیان اینکه عده ای نه تنها اهل انفاق نیستند، بلکه اهل دست درازی به بیت المال هستند و طبیعتا چنین افرادی، نسبت به حضرت حسین بن علی (ع) معرفت حقیقی ندارند، تصریح کرد: اخیرا دستگاه قضا عده ای از مدیران کشور را که ظاهر مومنانه داشتند بازداشت کرده است؛ کسانی که ایمانشان ضعیف است و عزادار واقعی امام حسین (ع) نیستند وقتی به سمتی تکیه می کنند، شروع به اختلاس و ثروت اندوزی می کنند.
تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهرری با بیان اینکه برخی تصور می کردند با افزایش تورم، میزان عزاداری ها و اطعام در مجالس حسینی کاهش می یابد، گفت: الحمدالله امسال مجالس حسینی، نسبت به سال های گذشته کاهش نیافته است. این انفاق و اخلاص ایرانیان، ترجمان عبارت «بأبی أنت و امی یا اباعبدالله» است.
وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره انفاق، بیان کرد: حضرت فاطمه (س) پیراهن شب عروسی خود را به فردی نیازمند تقدیم کردند «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‌ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ‌». مردم ما با الهام از همین سیره و با وجود همه مشکلات مالی، امسال نیز برای مجلس عزای حضرت امام حسین (ع) سنگ تمام گذاشتند.
آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه انسان که شان نزول آن درباره امام علی، حضرت فاطمه و حسنین علیهم السلام است، اضافه کرد: عزاداران در شهادت امام حسین (ع) و کسانی که برای مجلس سیدالشهدا (ع) اطعام می کنند، اگر این کارها را برای رضایت خدا انجام ندهند، عملشان باطل است.
وی در همین ارتباط خطاب به منبری ها و مداحان، تاکید کرد: این دو گروه باید خود را وقف حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کنند و توقعی از مردم نداشته باشند. گاهی شنیده می شود برخی از منبری ها و مداحان، پول های کلان می گیرند درحالی که باید خود را وقف اهل بیت (ع) کنند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: در قیامت به عده ای که ظاهرا در دنیا عزاداران امام حسین (ع) را انفاق کردند، گفته می شود، بروید و پاداش خود را از کسانی بگیرید که اطعام و انفاقتان را برای آنان انجام دهید.‌ همین وضعیت برای سخنران و مداحی که نگاه کاسبانه به دستگاه سیدالشهدا (ع) داشته باشد، پیش خواهد آمد.
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان کشور که از بیت المال برای زینت دادن به دفاتر کارشان و منازلشان استفاده می کنند، ابراز کرد: عده ای فکر می کنند دنیا به آنان وفا می کند و کار خود را برای خوشامد دیگران انجام می دهند. شیعه واقعی امیرالمومنین علی (ع) و عزادار امام حسین (ع) کار خود را برای رضایت خداوند انجام می دهد.
تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با اشاره به آیه «تُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ» ادامه داد: متاسفانه، برخی از مسئولان با رسیدن به سمت و مقامی، خود را می بازند. همین وضعیت موجب بروز این همه مشکلات مالی و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در کشور ما شده است. از سوی دیگر مقام‌ معظم رهبری تمام زندگی خود را وقف قرآن و اهل بیت (ع) کرده است و خداوند چنان عزتی به ایشان بخشیده است که دشمنان واسطه می فرستند تا با معظم له مذاکره کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی که پیرو راستین حضرت حسین بن علی (ع) است تاکید کردند، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را لایق مذاکره نمی دانند.
حسینی مازندرانی در پایان، انفاق جان را بالاترین انفاق ها دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که ایمان نداشتند حضرت سیدالشهدا (ع) را در صحنه کربلا رها کردند. اگر ایمان انسان ها ضعیف باشد با ترس از دست دادن جانشان، امام زمان خود را نیز رها می کنند. بنابر این، شیعه واقعی و عزادار راستین امام حسین (ع) جان و مال و فرزند خود را نیز نثار مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) می کند.‌ شهدای مدافع حرم نمونه های برتر چنین افراد با ایمان و مخلصی هستند که جان خود را در راه خدا انفاق کردند.
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد