ترامپ واکنش خود بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی را نشانه قدرت این کشور دانست!


ترامپ واکنش خود بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی را نشانه قدرت این کشور دانست!

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که واکنش او بعد از سرنگونی پهپاد این کشور توسط ایران نشانه قدرت این کشور بوده که البته از سوی عده‌ای درک نشده است!

ترامپ واکنش خود بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی را نشانه قدرت این کشور دانست!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه مدعی شد که واکنش او بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران نشانه قدرت این کشور بوده که البته از سوی عده‌ای درک نشده است!

او این ادعا را در توئیتر در پاسخ به لیندسی گراهام، سناتور تندرو جمهوری‌خواه نوشت که گفته بود جمهوری اسلامی ایران رفتار آمریکا بعد از سرنگونی پهپاد گلوبال‌هاوک را نشانه ضعف آمریکا دیده است.

لیندسی گراهام نوشت: حکومت ایران به وضوح پاسخ سنجیده رئیس‌جمهور ترامپ در ماجرای سرنگونی پهپاد آمریکا را نشانه ضعف دید.

ترامپ در پاسخ به این پیام گراهام نوشت: نه لیندسی، [واکنش من] نشانه قدرت بود، اما عده‌ای آن را درک نمی‌کنند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد پنج‌شنبه ۳۰ خرداد امسال با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد».

واکنش قاطع ایران در دفاع از حریم سرزمینی خود و سرنگونی این پهپاد غول‌پیکر و گران‌قیمت آمریکا با سامانه‌‌های پدافندی بومی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. (اینجا)

یک روز پس از سرنگونی این پهپاد آمریکایی، رسانه‌های این کشور مدعی شدند که دونالد ترامپ بامداد ۳۱ خرداد دستور اقدام نظامی تلافی‌جویانه علیه ایران را صادر کرد اما «به دلایلی نامعلوم و شاید به توصیه مقامات نظامی آمریکا»، این حمله را متوقف کرد. (جزئیات بیشتر)

اما خود دونالد ترامپ در توجیه ناتوانی آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران مدعی شد «دلایل انسان‌دوستانه و پرهیز از کشتن ۱۵۰ نفر ایرانی» او را وادار به لغو دستور حمله نظامی به ایران کرده است.

در همان ایام روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به حواشی ادعای لغو دستور حمله نظامی به ایران پرداخت و مدعی شد که ترامپ پیش از لغو دستور حمله به ایران، از نصیحت «تاکر کارلسون» (Tucker Carlson), یکی از مجریان شبکه خبری محبوب خود یعنی «فاکس نیوز» استفاده کرده و در واقع او بوده که رئیس‌جمهور آمریکا را از تصمیم خود برای واکنش نظامی به سرنگونی پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا منصرف کرده است. (اینجا)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است