شهید حاج‌حسینی: پیروزی با ادامه راه شهیدان است


شهید حاج‌حسینی: پیروزی با ادامه راه شهیدان است

بندرعباس- ایرنا- شهید حاج‌حسینی تازیانی یکی از شهیدان دفاع‎مقدس استان هرمزگان در وصیت‎نامه‌اش آورده است: راه شهیدان را ادامه بدهید که پیروز خواهید شد.

شهید غلام‌حسین حاج‌حسینی تازیانی دوم ۱۳۴۳ در روستای تازیان از توابع شهرستان بندرعباس به دنیا آمد.

یادگار علی و فاطمه تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد و با فضائل قرآنی آشنایی نزدیکی داشت چراکه پدرش روحانی بود و در این مسیر با تاسی از مکتب اهل‌بیت(ع) برای مقابل با باطل راه جهاد و شهادت را یادگرفته بود.

با شروع جنگ تحمیلی غلامحسین حاج حسینی تازیانی به عنوان یک بسیجی در جبهه‌های جنگ حضور یافت و شاهد رشادت‌های زیادی در این سال‌ها در جبهه‌های جنگ بود.

منطقه‎های غرب کرخه، شرق بصره و دشت آزادگان، فکه وچزابه و عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان برای رزمنده‌ای چون شهیدغلامحسین حاج حسینی تازیانی یادگاری‌های زیادی داشته است، زیرا پوتین‌های او بارها خاک‌های این منطقه‌ها را پایده بود.

سال ۶۱ که سال شهادت غلامحسین حاج حسینی تازیانی است مصادف است با عملیات‌ها و فتح‌الفتوح‌های زیادی که به اذعان فرماندهان جنگ در آن دوران سال ۶۱ نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی است.

از جمله این فتح‌الفتوح ها عملیات رمضان است؛ عملیاتی که در شب ۲۱ رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع) در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه ۲۲ تیر ماه ۱۳۶۱ با رمز یا صاحب الزمان ادرکنی در منطقه عملیاتی شرق بصره آغاز شد.

شهیدغلام‌حسین حاج‌حسینی تازیانی نیز درحالی که ۱۸ سال بیشتر نداشت، ۲۲ تیرماه در اوج گرمای شلمچه در سال ۶۱ بر اثر اصابت ترکش به سر آسمانی شد.

مزار این شهید دفاع مقدس در روستای تازیان پایین قرار دارد.

شهید غلام‌حسین حاج‌حسینی تازیانی در وصیت‌نامه کوتاهی آورده است: سلام بر برادران انقلابی که در جبهه حق ضد باطل هستند و خداوند متعال هرچه زودتر پیروزی نصیب سربازان کند.

وی با بیان اینکه تا پیروزی اسلام و نابودی صدام برنمی‌گردم، وصیت کرده است: اگر شهید شدم به پدر و مادر بگویید که گریه نکنید و جنازه را با همکاری برادران به خاک بسپارید.

این شیهد دفاع مقدس تاکید کرده است:همیشه در فکر شهیدان راه اسلام باشید، راه شهیدان را ادامه بدهید که پیروز خواهید شد.

۹۸۸۷ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟